Afacerea de familie Careless Beauty se extinde în Europa. Primul pas: Italia

Via: Newmoney.ro

Pe o piață a cosmeticelor dominată de branduri internaționale, produsele cu ingrediente organice rămân o nișă cu potențial de dezvoltare pentru “cei mici”. E și cazul Careless Beauty, o afacere de famile care își pregăteșe acum extinderea și dincolo de granițe.

”Ce înseamnă picătura pe care natura ne-o poate da?”. Această întrebare a urmărit-o pe Elena Oancea (60 de ani) încă din copilărie, când a învățat de la bunici despre ingredientele minune pe care ți le oferă plantele. Mai târziu, a transmis toată această cunoaștere și fiicei sale, Adina Oancea (32 de ani).

Împreună, cele două dezvoltă astăzi un brand – Careless Beauty – despre care spun cu certitudine că va cuceri, în scurt timp, și publicul din Europa de Vest. Pe de o parte, vor lansa în curând vânzările online la nivel internațional, iar pe de alta tatonează piața offline din Italia, unde vor deschide anul viitor un punct propriu.

    ”Vom avea un shop acolo, dar activitatea nu va fi redusă doar la acest lucru, ci vom efectua și tratamente cosmetice, pe modelul centrelor pe care le avem în România”, dă Adina un prim indiciu. Și tot legat de extern, lucrează în paralel la un sistem de franciză, după ce au avut mai multe solicitări în această direcție.

    De ce este Italia prima țară pe lista celor două antreprenoarea?

    ”Italienii pun mult accent pe tradiție, pe afacerile de familie. Așadar, începem cu această țară și vedem apoi către ce ne îndreptăm. Nu e nevoie să fie deschise foarte multe. E de ajuns să avem unul-două în Italia, poate unul-două în Franța, în Londra”, spune Adina Oancea, estimând că intrarea cu un shop pe piața italiană va presupune o investiție de aproximativ 10.000 de euro.

    Recent, brandul Careless Beauty a participat la un concurs internațional organizat în Italia, unde a câștigat premiul ”Europa”, concurând cu firme care promovează cosmetica integral organică, prin 0% substanțe de sinteză.

    În ceea ce privește francizare, antreprenoarea precizează că este un proces în desfășurare și ar putea să devină viabil începând de anul viitor. ”În afară de cabinetul din Constanța și de cele două cabinete din București, mai avem unul în colaborare cu un partener în Timișoara și un altul la Curtea de Argeș. Solicitările de deschideri pe care le-am primit atât din țară, cât și din străinătate, ne-au determinat să credem că brandul nostru are potențial de dezvoltare și într-un sistem de franciză”, detaliază Adina Oancea.

    Bazele afacerii au fost puse după 1990, la Constanța, de către Elena Oancea, sub forma unui cabinet în care erau tratate diferite afecțiuni ale pielii cu ajutorul cremelor pe care aceasta le prepara singură.

    „Am făcut școala de cosmetică și, în mod special, m-a pasionat cosmetica naturală. Practic, am îmbinat metodele vechi ale bunicilor cu studiile“, povestea antreprenoarea într-un interviu anterior, descriindu-se drept chimist-estetician, două elemente de care avea nevoie pentru a putea asocia efectele plantelor cu particularitățile individuale ale pielii.

    În timp, a studiat peste 40 de plante, le-a recoltat și le-a uscat, și a creat diverse combinații pe care le-a testat pe mai multe tipuri de ten, brevetându-le apoi.

Citește articolul pe Newmoney.ro