Boeing se bazează pe modelul 787 pentru a-și reveni din criză

Via: rfi.ro

Pe prima linie de producție, într-un hangar din North Charleston, Carolina de Sud, pe coasta de est a Statelor Unite, aripile, cabina de pilotaj, corpul și coada aeronavei încă nu au fost montate.

Va fi nevoie de aproximativ o lună pentru asamblarea componentelor și amenajarea interiorului, deoarece aeronava este compusă din nu mai puțin de 2,3 milioane de piese! Ultimele retușuri sunt făcute pe linia finală de asamblare.

Boeing a reușit deja să crească ritmul producției. Dacă la sfârșitul anului 2021 abia producea două avioane pe lună, acum ritmul de producție a crescut la 4 și speră ca până la finalul anului 2023 să ajungă la 5.

Pe cea de-a doua linie sunt inspectate trei aeronave instalate în direcția opusă. Acestea au fost finalizate, dar nu au fost încă livrate, deoarece au trebuit să se întoarcă în hangar pentru a fi examinate și, dacă este necesar, ajustate, după ce, în vara anului 2020, au fost descoperite o serie de defecte de producție.

Boeing examinează aceste avioane, câteva zeci la număr, exclusiv în fabrica sa din orașul Everett, situată în nord-vestul Statelor Unite, și intenționează ca până la sfârșitul anului să termine. Cea de-a doua linie din Charleston ar putea fi atunci folosită pentru asamblări, producția crescând astfel până la zece avioane 787 pe lună până în 2025-2026.

În acest mod, compania s-ar apropia de ritmul de producție de dinainte de pandemie, de 14 avioane pe lună, când asamblarea se făcea în două locații, în North Charleston și în Everett. La sfârșitul anului 2020, Boeing a luat decizia ca modele 787 să fie produse doar în Nord Charleston.

Producătorul nu se arată îngrijorat cu privire la posibilitatea anulării comenzilor de către clienții deranjați de întârzierea livrării.

“Principala noastră problemă în acest moment este livrarea acestor avioane către clienți, căci ei le vor și le vor cât mai rapid”, a subliniat Lane Ballard, responsabil de programul 787, în timpul unei vizite organizate pentru presă, care a avut loc săptănmâna trecută la siturile Boeing din Carolina de Sud, în vederea pregătirii Salonului Aeronautic de la Paris, care se va desfășura între 19 și 25 iunie.

Cele mai mari vânzări

După ce anul trecut Boeing a înregistrat cele mai mari vânzări din 2018 încoace datorită vedetei sale, avionul mediu-curier 737 MAX, producătorul se bazează pe modelul 787 pentru a reveni la o stabilitate financiară mai bună, după patru ani consecutivi în care a lucrat în pierdere.

Scăderea traficului aerian pe distanțe lungi în timpul pandemiei a făcut ca piața avioanelor de mare capacitate, care era deja afectată dinainte de pandemie, să se prăbușească. Însă în ultimele luni comenzile au început să crească.

Boeing, cu modelele sale 787 și 777, domină din punct de vedere istoric acest segment de piață, în timp ce Airbus concurează cu A350 și A330.

În condițiile în care Boeing 747, poreclit și Jumbo Jet, nu se mai fabrică, ritmul producției modelului 777, destinat transportului de pasageri, a încetinit, iar omologarea modelului 777X nu va fi disponibilă decât în 2025, Boeing mizează pe modelul 787.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns