Ce destinații de vacanță se vând cel mai bine pentru această vară

Via: Newmoney.ro

Creșterile salariale, acordarea vouche­relor de vacanță, dar și pretențiile tot mai crescute ale românilor în materie de călătorii au făcut ca industria turismului să fie în permanentă creștere în ultimii doi ani. Cum se reflectă însă această evoluție în businessul jucătorilor din turism?

În 1990, pentru a obține un pachet de va­canță la o stațiune de pe litoralul românesc încă aveai nevoie de relații și trebuia să lași „atenții“ pentru o cameră mai bună la hotel. O excursie în străinătate era un adevărat lux. Prețurile erau destul de mari pentru veniturile majorității româ­ni­lor, iar viza pentru a ieși în Occident sau în țări exotice era destul de greu de obținut.

La aproape 30 de ani de atunci, indus­tria turismului din România s-a schimbat radical, iar pretențiile turistului român au crescut de la an la an, astfel că hotelierii și tour operatorii locali au fost nevoiți să facă investiții pentru a rămâne atractivi. La fel, agențiile de turism care vând va­canțe externe au fost nevoite să caute noi destinații. În 2018 și 2019, atât statisticile oficiale, cât și cele ale jucătorilor din tu­rism arată creșteri medii de circa 10% pe an. Reprezentanții agențiilor de turism au și o explicație.

    Ajutor de la stat. „În ultimii doi ani, motorul de creștere pentru turismul intern îl reprezintă voucherele de vacanță“, spune Lucian Boronea, director general al agenției de turism Accent Travel. Numai anul trecut, voucherele emise de stat pentru vacanțele românilor au fost în valoare de 250 de milioane de euro, potrivit datelor deținute de Alin Burcea, proprietarul agenției de turism Paralela 45, în opinia căruia acestea au într-adevăr un impact pozitiv asupra industriei de turism, dar fără a reprezenta la nivel macroeconomic o soluție pe termen lung. Și asta, pentru că mare parte din valoarea voucherelor se întoarce la stat sub formă de taxe. „O astfel de măsură trebuie urmată de mă­suri pentru încurajarea incomingului, altfel plim­băm banii dintr-un buzunar în altul“, completează Burcea.

    Venituri mai mari înseamnă și investiții pe măsură. În ultimii doi ani, Paralela 45 a investit circa 500.000 de euro în tehnologii de ultimă oră și în sisteme pentru diversificarea plății vacanțelor. Și asta, pe fondul unui rulaj de circa 60 de milioane de euro anul trecut și 50 de milioane de euro în 2017, potrivit datelor companiei, care estimează pentru acest an o creștere a vânzărilor cu 10 milioane de euro.

    Voucherele de vacanță au generat și o creștere de 10% a tarifelor pentru turismul intern, conform estimărilor lui Lucian Boronea. Însă, raportându-se la ultimii cinci ani, acesta consideră că turismul a înregistrat un avans de circa 40%, lucru care a stimulat și industria hotelieră. „În 2019 și 2020, nu mai puțin de 14 hoteluri afiliate la branduri internaționale își vor deschide porțile în București, dar și în orașele mari de provincie“, menționează Boronea. Acesta adaugă că mărirea inte­resului pentru vacanțe în țară a generat creșteri pe destinații mai puțin populare în urmă cu cinci ani, cum ar fi stațiunile balneoclimaterice, Delta Dunării, Caza­nele Dunării sau satele transilvănene.

Citește articolul pe Newmoney.ro