Ce pot face retailerii pentru a oferi utilizatorilor mai multă încredere în cumpărăturile online

Via: Newmoney.ro

Deși 9 din 10 români folosesc în mod curent Internetul, cumpărăturile online rămân într-un decalaj semnificativ față de situația prezentă în piețele occidentale, cu mai puțin de 4 din 10 români care fac achiziții de bunuri și servicii din online. Zitec, lider pe piața IT și digital marketing din România, împreună cu partenerii de business Streams.live și Innoship, arată că există mai multe modalități prin care retailerii pot oferi utilizatorilor mai multă încredere în cumpărăturile de acest fel.

”Principalul motiv pentru care oamenii încă sunt reticenți în a cumpăra online este faptul că nu au aceeași experiență ca într-un magazin fizic. Nu pot să vadă produsul, să îl atingă, să îl analizeze în detaliu”, explică Mihăiță Pașcaniuc, Creative Director, Zitec.

O soluție pentru rezolvarea problemelor cauzate de lipsa interacțiunii fizice este conceptul de comerț vizual, unde informațiile despre produse sunt prezentate într-un mod cât mai atractiv. 90% dintre consumatori își încep navigarea într-o pagină de produs uitându-se la imaginile disponibile, chiar înainte de a se uita la preț sau specificații, aspectul vizual fiind unul dintre factorii cheie de decizie pentru o achiziție. Iată câteva bune practici:

    ”Dacă vedem produsul în mâna cuiva, ne dăm foarte ușor seama care sunt, în realitate, dimensiunile sale, dar și cum este folosit”, adaugă Mihăiță Pașcaniuc.

      Așteptările și exigențele consumatorului merg mai departe de experiența de cumpărare propriu-zisă – și în zona de livrare și post-livrare. ”Clienții nu vor ține minte toate livrările care au ajuns la timp și fără probleme. Își vor aminti acel moment când un colet nu a ajuns sau a ajuns avariat. Satisfacția cumpărătorului crește doar dacă ne concentrăm pe acele puține cazuri care sunt excepții de la regulă”, arată Andrei Paul, CTO & Co Founder Innoship.

      Deși această etapă este lăsată de cele mai multe ori în grija curierului, retailerii care optează pentru o variantă personalizată de comunicare în timpul tranzitului coletului, dar și după ce acesta a fost livrat, își pot îmbunătăți semnificativ relația cu clienții. De exemplu, satisfacția consumatorului crește cu până la 8% în momentul în care, în zona de checkout, se menționează timpul estimat de livrare.

      ”Cu o experiență de peste 19 ani în furnizarea de soluții personalizate de eCommerce pentru automatizarea proceselor de business și îmbunătățirea experienței de cumpărare, suntem întotdeauna pregătiți să oferim retailerilor exemple de bune practici și informații de ultimă oră din industrie. Împreună cu partenerii noștri, livrăm clienților servicii de eCommerce integrate și complexe, care îi ajută să devină mai competitivi într-o piață în care optimizarea continuă a experienței digitale reprezintă noua normalitate”, punctează Alexandru Dobre, Head of eCommerce în cadrul Zitec.

      Zitec oferă în prezent servicii de eCommerce pentru clienți importanți din România, precum și din alte țări din Europa. În portofoliul companiei se regăsesc branduri precum Brico Dépôt, iELM, Agrii România, Arctic, sau NOD.