Chiar dacă piața auto s-a contractat anul trecut, vânzările de ma­șini electrice au înregistrat un record absolut

Via: Newmoney.ro

Ianuarie 2020. Pe fondul creșterii alarmante a numărului cazurilor de COVID-19, BMW, Renault, Ford și Toyota își suspen­dau activitatea din fabricile din China până la jumătatea lui februarie.

Martie 2020. Scenariul din China se re­peta la nivel global. Primii care anunțau sus­pendarea activității au fost marii pro­ducători europeni. În schimb, în China, în jur de 30 de fabrici își redeschideau timid porțile. Analiștii auto anticipau atunci că 2020 va fi un an dezastruos pentru indus­tria auto, producătorii de autovehicule fiind nevoiți să caute soluții de supravie­țuire. Și asta, în condițiile în care în toată lumea erau impuse restricții majore pri­vind circulația persoanelor. În România, în a doua jumătate a lui martie, uzinele Ford și, apoi, Dacia anunțau și ele suspendarea activi­tății. Evoluția pieței locale era pusă sub semnul întrebării.

Un an atipic pentru piața auto

    „Observăm o maturizare a pieței și o în­credere tot mai mare în automobilele electrice, care până acum erau privite cu foarte mult scepticism“, constată Alexandru Șe­re­met.

    Creșterea segmentului de mașini electrice poate genera chiar un business pentru companiile care vor să dezvolte soluții pentru încărcarea bateriilor pentru aceste tipuri de autovehicule și se gândesc deja la dispozitive personalizate pentru fiecare tip de client.

    „Dacă ne uităm spre țările care au deja un număr semnificativ de mașini electrice în circulație, cum ar fi Norvegia și China, statisticile arată că de la 50 până la 80% din toate acțiunile de încărcare au loc acasă“, spune Iulian Nedea, CEO Simtel, companie interesată să dezvolte soluții de încărcare pentru mașinile electrice. Potrivit acestuia, între 15 și 20% din posesorii de mașini electrice le încarcă la serviciu, iar circa 10% – la stațiile publice.

    La rândul lor, și operatorii de leasing se adaptează noilor tendințe la priză. „Tot mai multe businessuri aleg serviciul de lea­sing operațional pentru mașini electrice, deoarece acestea au devenit mult mai practice“, spune Maria Tătaru, marke­ting manager al companiei de leasing ope­rațional Autonom.

    În ceea ce privește piața auto locală în ansamblul ei, deși importatorii și dealerii de mașini privesc cu rezerve anul 2021, nu le lipsește și o doză de optimism. Pe de o parte, se gândesc la situația din vestul Europei din perioada sărbătorilor, când cazurile de COVID-19 au explodat din nou, mai multe state întorcându-se în lockdown. Pe de alta, se gândesc la campaniile de vac­cinare care au debutat recent. Mai mult, industria auto este atentă și la modul în care Uniunea Europeană va gestiona programele de redresare economică necesare pentru o reintrare în normalitate.

    FOTO: Getty