Controale ANPC la STB. Inspectorii reclamă echipamentele rudimentare folosite la verificările tehnice

Via: rfi.ro

Inspectorii ANPC fac controale miercuri dimineață în mijloacele de transport în comun din Capitală. Primele imagini transmise arată condiții precare pentru călători dar și pentru șoferi și vatmani. O altă concluzie a inspecției este că ar trebui externalizată partea de mentenanță electrică a mijloacelor de transport, parte aflată acum tot în grija STB.

Horia Constantinescu, șeful ANPC spune la RFI că în urma controalelor inspectorii au descoperit că „echipamentele aflate la dispoziția celor însărcinați cu aceste operațiuni sunt rudimentare raportat la necesarul fiecăreia dintre etapele necesare pentru a avea un mijloc de transport curat și dezinfectat. Avem sârme înnodate, neizolate și dacă ne gândim la incendiul de acum câteva zile din București, unde un tramvai a luat foc și a ars ca o torță, credem că toate aceste lucruri ar trebui reevaluate inclusiv de autoritățile competente în domeniu pentru că astăzi cei care fac verificarea tehnică periodică sunt angajații aceleiași structuri care operează mijloacele de transport.”

Rep: La ultimele controale efectuate în primăvară ați dispus oprirea temporară a unor mijloace de transport. Nu a afectat această decizie circulația călătorilor?

Horia Constantinescu, șeful ANPC: Avem de gestionat două situații: să permitem accesul unor mijloace de transport cu deficiențe la nivelul podelelor, la nivelul scaunelor rupte sau ale sistemelor de ancorare ale pasagerilor și lăsarea acestora în trafic cu gândul că s-ar putea să prejudiciem orarul de funcționare al mijloacelor de transport sau să luăm în calcul că mai bine preîntâmpinăm orice stare de accidentare a vreunuia dintre călători. Am preferat să ne gândim la siguranța consumatorilor și mai puțin la numărul mijloacelor de transport. Cele din primăvară oprite au fost remediate, dar iată că și la această acțiune găsim cel puțin la fel de multe ca atunci aflate într-o stare precară mecanică. Nu este vina celor care lucrează acolo. Sunt condiții greu de imaginat: apă până la glezne în unele dintre zonele de lucru, echipamente rudimentare, scule foarte vechi și piese de schimb permanent recondiționate.

Citește articolul pe rfi.ro