Cum au ajuns doi antreprenori români să vândă soluții digitale de milioane de euro

Via: Newmoney.ro

Fără să stea prea mult pe gânduri, doi antreprenori români au ajuns să vândă la nivel internațional soluții digitale de milioane de euro.

În timpul documentării acestui articol, Ioan Iacob și Radu Constantinescu, fondatorii companiei Qualitance, repetă un sfat pe care l-au primit de la Tom Chi, cofondatorul Google X și creatorul prototipului ochelarilor VR Google Glass, sfat pe care mărturisesc că îl urmăresc cu sfințenie. „«Doing is the best way of thinking and thinking is the worst way of doing».

Asta ne-a spus Chi, care este și unul dintre advi­sorii noștri, iar noi credem puternic în afir­mația sa“, spun într-un glas cei doi foști olimpici la matematică. Iacob și Constantinescu conduc un business global aștep­tat să crească anul acesta la 13,5 milioane de euro. Mai precis, punc­tează ei, rețeta unui business de succes constă mai de­grabă în a trece mai întâi la fapte și a te adapta din mers unui plan efectiv. Dovada că un astfel de algoritm dă rezultate este chiar compania pe care au înființat-o în 2007, cu o in­vestiție proprie de câteva zeci de mii de dolari.

    CREȘTERE RAPIDĂ. De atunci, Qualitance nu doar că a fost inclusă în topurile companiilor cu cea mai rapidă creștere la nivel internațional, gen Deloitte Techno­logy Fast 50 Central Europe, Financial Times 1000 sau Inc. 5000 Europe, dar a și atras advisori precum Chi, Radu Cautiș, fondatorul MedTech Partners, sau Robert Neivert, Venture Partner al 500 Startups. „În ultimii cinci ani, businessul a crescut cu aproximativ 300%, cumulat“, explică antreprenorii.

    Anul trecut, compania a raportat afaceri de 11 milioane de euro pe plan local, cu 40% mai mult față de rezultatele obținute în 2017 – atunci când Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS) i-a oferit titlul de „Compania Anului“. În portofoliul companiei, care a ajuns între timp la aproximativ 200 de angajați pe trei continente – Europa, America de Nord (SUA) și Australia –, apar astăzi nu­me precum IBM, Deutsche Telekom, Virgin, IKEA sau Merck, pentru care echipele Qualitance au dezvoltat de-a lungul timpului sis­teme software și proiecte de ino­vație pentru care au utilizat tehno­logii de ultimă oră.

    „Este vorba despre nenumărate produse revoluționare: de la interacțiuni digitale în spațiile de lucru la soluții de ur­mărire a pacienților și a instrumentarului medical în spitalele din Statele Unite, de la crearea de la zero a celei mai avansate platforme de tip marketplace din lume în domeniul serviciilor financiare și al asigu­rărilor, care deja a obținut finanțare de circa 5 milioane de dolari și alăturarea celor mai mari parteneri din domeniu, la platforme cu impact în societate“, explică Ioan Iacob, managing partner al Qualitance. Un exemplu concret este o platformă care eficien­ti­zează timpul și procedurile medicilor rezidenți din medicina de ur­gență sau o alta construită pentru Let’s Do It, World!, care a stat la baza celui mai mare eveniment de voluntariat din lume din septembrie 2018, desfășurat în 150 de țări.

    Prin experiența pe care au adus-o în piață, companii mari, precum Uber, Net­flix sau Amazon, au ridicat exponențial nivelul așteptărilor utilizatorilor.

Citește articolul pe Newmoney.ro