Cum combini moderna școală online cu programa tradiționalistă?

Via: rfi.ro

Aproape 3 milioane de elevi vor încheia anul şcolar 2019-2020 învățând virtual. Epidemia de coronavirus a mutat școala pe internet, din sala de clasă în bucătărie sau în dormitor. Obligativitatea cursurilor online i-a împovărat și mai mult pe părinți, iar cei care și-au permis financiar, au cumpărat tehnologia necesară copiilor. Conform ministrului Educaţiei, în România, mai mult de un sfert de milion de elevi nu au acces la internet sau tehnologie. Potrivit părinților din București cu care am stat de vorbă, copiii s-au dovedit a fi mult mai pregătiți decât profesorii lor pentru școala online. Cei din urmă au fost reticenți în a învăța să folosească Skype, Zoom sau Google classroom și nu s-au adaptat noului mediu de predare. În plus, profesorii sunt acum sub lupa părinților care au ocazia să-i vadă ce fac și cum li se adresează copiilor… Pe de altă parte, părinții sunt puși acum și în postura de profesori lucru care le-ar putea afecta, în timp, relația cu proprii copii, avertizează psihologii.

Școlile din România au fost închise în luna martie din cauza epidemiei de coronavirus, iar cursurile se desfășoară acum online. Autorităților spun că școala va fi reluată în format clasic în septembrie, dar deocamdată nimic nu este sigur. Avocatul Răzvan Vasiliu are doi copii și spune că a fost complicat să asigure logistica necesară și pentru copii, dar și pentru ei, părinții, care lucrează de acasă. “Recunosc că este destul de greu această școală online. Și eu și soția mea lucrăm de acasă ceea ce impune două calculatoare, doi copii care fac școală online încă două tablete. În momentul în care școala se desfășoară online, de acasă, poți să asiști în mod direct și la cursurile la care participă cei mici și poți cumva să evaluezi și actul profesoral în mod direct.

Reporter: V-au dezamăgit profesorii până acum?

Unii da, alții nu. Dezamăgirile au avut de fapt la bază altceva și anume: nu a existat o abordare unitară a claselor online. Clasele online se țin, pentru același copil, atenție, de către aceeași școală, pe Zoom, pe Skype, pe Google classroom, pe WhatsApp, pe kinderpedia. Deci cumva copiii sunt destul de bulversați, trebuie să treacă dintr-o oră în alta, trebuie să schimbe platformele. Cel mare știa să schimbe aceste programe, aceste softuri, mai greu era cu cel mic dar până la urmă învățat și el.

Reporter: Cât de eficientă este școala online în cazul copilului mai mic, care este la grădiniță?

Este destul de dificil să se concentreze pentru că fiind într-un mediu familial, fiind în camera lui, are foarte multe atracții: jucării, cărți, fratele mai mare, e interesat de ce se întâmplă în alte camere. Așa, la școală există o anumită rigoare, o anumită disciplină. Cel puțin în prima perioadă după ce a început această școală online am constatat reticența unor profesori la tehnologie. Nu trebuie să ai foarte multe cunoștințe pentru a putea opera un program gen Zoom, da? sau un Skype. Ei bine, am constatat că, de multe ori, copiii spuneau profesorilor cum să facă ca să se conecteze.

Citește articolul pe rfi.ro