Cum este croită strategia Stefanel, cel mai longeviv brand străin de haine din România

Via: Newmoney.ro

Într-o piață a modei dominată de produ­că­torii de fast fashion, cel mai longeviv brand străin de haine din România a reușit și reușește să se mențină stabil. Rețeta sa?

E o dimineață rece de octombrie, puțin peste ora 10, iar echipa din România a retailerului de modă Stefanel se pregătește să lanseze colecția de toamnă-iarnă.

Pe cât de împietrită în peisaj este clădirea magazinului din Piața Romană – un imobil vechi, cu etaj și miros de lemn de santal – pe atât de febril se mișcă lucrurile în interior. „Suntem aici de nouă ani“, spune Cornelia Nicolae (42 de ani, foto), country mana­ger la Stefanel, în timp ce face o scurtă prezentare a magazinului amenajat pe toată su­pra­fața vilei.

„Acest concept store gene­rează 25% din cifra noastră de afaceri dintr-un an“, continuă ea. Afaceri care, potrivit spuselor sale, vor avea în 2019 aproximativ același volum ca anul trecut, de peste șase milioane de euro.

    Stefanel, prezent în România de la începutul anilor ’90

    De la o simplă discuție despre materialele și fibrele naturale folosite în fabricarea produselor Stefanel, angajatele magazinului din Piața Ro­mană se transformă repede în adevărați cronicari ai familiei Stefanel, fondatoarea unuia dintre cele mai longevive branduri din Italia.

    De la ele poți să afli că bazele companiei au fost puse în 1959, în localitatea Ponte di Piave, de lângă Veneția. De-a lungul timpului, afacerea familiei Stefanel a crescut, numărând astăzi peste 400 de ma­gazine în 50 de țări.

    Prezent în România de la începutul ani­lor ’90, Stefanel – un brand poziționat pe seg­mentul premium – a ajuns la o rețea de 14 magazine în București și în marile orașe, într-o piață dominată de nume in­ter­naționale de masă care deschid magazine pe bandă rulantă.

    „Toată lumea mă în­treabă cum reușim să menținem stabil un brand care are un preț pe care nu și-l permite oricine. Unul dintre răspunsuri se re­feră la amplasarea magazinelor și la atmosfera din interior. Întotdeauna am mers acolo unde am știut că sunt clientele noastre“, spune Cornelia Nicolae.

    Primul magazin din România al italieni­lor a fost deschis în urmă cu 28 de ani, într-un spațiu stradal, pe Calea Victoriei, Stefanel fiind și primul nume din fashionul internațional intrat în piața locală.

    Între timp, odată cu expansiunea mallu­rilor, bran­dul a început să fie tot mai pre­zent și în astfel de centre comerciale.

    „Noi am reușit să facem performanță cu magazi­nele stradale, chiar dacă România este, prin excelență, o țară unde shoppingul se întâmplă, în mod special, în malluri“, adaugă Cornelia Nicolae.

    „Locul acesta (ma­­gazinul din Piața Romană, n.r.) a fost ales de Carlo Stefanel, fiul fondatorilor companiei. Când s-a încheiat contractul pentru spațiul din Victoriei, s-a decis să mu­tăm magazinul în acest loc. A fost o miș­care destul de curajoasă și riscantă la momentul acela, care s-a dovedit potrivită în timp“, continuă ea.

    Privind în ansamblu, afacerile s-au men­ținut la un nivel constant în ultimii ani, concomitent cu relocări și remodelări de magazine.

    În momentul de față, prezența româ­nească a brandului Stefanel înseamnă patru magazine stradale (două în București și câte unul în Brașov și în Sibiu), res­tul de zece fiind deschise în malluri din marile orașe.

Citește articolul pe Newmoney.ro