Cum poți să-ți cumperi o mașină electrică Tesla direct din România    

Via: Newmoney.ro

Peste 2.000 de mașini electrice au fost vân­dute în România în 2020, în condițiile în care cu un an înainte fuseseră înmatri­culate 1.522 de modele 100% electrice. Și cum infrastructura de încărcare începe să prindă contur, interesul pentru automobilele electrice crește. Pe acest fond, în România a apărut și primul showroom Tesla.

Cum treci pe șoseaua Fabrica de Glucoză din București, în vitrinele unui magazin de la parterul unui complex de blocuri noi poți să admiri modelele 3, X și S de la Tesla. Odată ce ai pășit înăuntru, simți mirosul de mașină nouă, iar finisajele te duc cu gândul la viitor.

Dezvoltat de compania locală Teslounge Rent & Lease, un finanțator pentru achi­zi­ția de mașini Tesla, Teslounge Bucharest este primul showroom Tesla din România și are statut independent, fără a avea o le­gă­tură directă cu compania americană. Cu o su­pra­față de 250 de metri pătrați, este și unul dintre cele mai mari din sud-estul Europei.

Tesla, în rate

„Am început cu finanțare în sistem de leasing financiar și în viitor vom trece și la leasing operațional“, spune Vlad Măcelaru (27 de ani), director de mar­keting și vânzări al Teslounge Bucharest. Modelul de business este asemănător celui al Teslounge Budapest, unde aface­rea func­ționează din 2019. „Cei de la Budapesta au finanțat anul trecut 200 de mașini Tesla“, precizează Vlad Măcelaru.

    Showroomul Teslounge va dispune și el de zece stații de încărcare, dar finanțatorul de mașini electrice nu se va concentra și pe instalarea de stații de încărcare, ci doar pe vânzarea de încărcătoare individuale. În afara showroomului de la București, Tes­lounge va mai avea doi colaboratori, într-o primă fază la Târgu Mureș și la Iași.

    Cine sunt acționarii?

    Până recent, Teslounge Rent & Lease SA a fost deținută de patru oameni de afaceri locali – Cătălin Valentin Negoiță, Simon Attila-Ladislau, Antal István-Loránt și Marius Florin Pavel, că­rora li s-a alăturat compania maghiară Teslounge Budapest, înființată în 2019.

    Negoiță are companii în București, Ilfov și Argeș, iar una dintre acestea, producă­torul de echipamente și tehnologie pentru tratarea apei potabile C&V Water Control, a listat în 2015 o emisiune de obligațiuni pe sistemul alternativ de tranzacționare al bursei de la București, AeRO.

    Simon Attila-Ladislau este un antrepre­nor care desfășoară mai multe afaceri prin companii înregistrate în județul Covasna. Omul de afaceri este și principalul importator al cafelei Julius Meinl în România.

    Cel de-al treilea acționar, Antal István-Loránt, este asociat, acționar sau administrator în mai multe companii înființate în județele Harghita, Covasna, Cluj, Iași, Bra­șov, Ilfov și în București, potrivit termene.ro. Din 2018, Antal István-Loránt a devenit senator din partea UDMR, după decesul lui Verestóy Attila. În 2020, el a fost ales se­nator, tot din partea UDMR.

    Marius Florin Pavel este, la rândul său, implicat în mai multe companii din județul Brașov și din București, una dintre acestea fiind și cea care a instalat și administrat o roată panoramică cu 26 de gondole la Con­s­tanța. Pe lângă funcția de director de mar­ke­ting și vânzări la Teslounge Bucharest, Vlad Măcelaru este și fondator al unui busi­ness în zona de tehnologie. În 2018, Vlad Măcelaru și echipa sa s-au prezentat la preacceleratorul de startupuri de tehno­logie Innovation Labs, unde a impresionat cu proiectul ClarK. Este vorba de niște oche­lari care se bazează pe realitatea aug­mentată și afișează pe lentilă diverse infor­mații necesare utilizatorului. Deocamdată, businessul este la început, iar echipa ClarK a purtat deja discuții cu mai multe industrii din România.

    Numele lui Vlad Măcelaru este legat și de proiectul viziere.ro, prin care, alături de alți pasionați de tehnologie, a realizat și do­­nat mai multe viziere personalului me­dical din linia întâi.

    Acum, Vlad Măcelaru spune că se va con­centra pe finanțarea de mașini Tesla, astfel încât showroomul de la București să aibă rezultate bune în vânzări încă din pri­mul an de funcționare.