Cum s-au adaptat brokerii de credite la provocările pieței în pandemie

Via: Newmoney.ro

La începutul pandemiei, mulți s-au te­mut că interesul românilor pentru împrumuturi destinate investițiilor va scă­dea. Doi ani mai târziu, rezultatele brokerilor de credite demonstrează con­trariul.

Potrivit celor mai recente date ale Institutului Național de Statistică (INS), cheltuielile pe gospodărie au crescut în Ro­mâ­­nia cu circa 11% în trimestrul al trei­lea din 2021, față de aceeași perioadă din 2020. Pe de altă parte, venitul mediu a cres­cut cu puțin sub 8% și este așteptată o tendință similară și în 2022. În aceste condiții, în cazul unor investiții majore, cum ar fi achiziția unei locuințe sau a unei mașini, creditele rămân o soluție pentru mulți români care urmăresc să-și îmbunătățească nivelul de trai.

Pentru că multe bănci au fost închise în perioada restricțiilor sanitare, ca ulterior să-și reducă numărul de filiale și evi­dent prezența fizică în piață, interac­țiunea cu sistemul bancar s-a purtat preponderent în online. După analiza a peste 2.000 de cuvinte-cheie din zona ban­cară, agenția de performance marke­ting five elements digital a constatat că, în perioada pandemiei, românii au cău­tat cel mai des servicii de finanțare sub formă de credite de nevoi personale, car­duri sau credite ipotecare/imobiliare. În urma acestor căutări, mulți dintre cei care căutau finanțare s-au îndreptat inclusiv către brokerii de credite. Potrivit lui Valentin Anghel (41 de ani), fondatorul AVBS Credit, circa 40% dintre cei care au accesat finanțări de la bănci în ultima perioadă s-au îndreptat către brokerii de credite.

    Finanțe, nu război

    Înainte de a ajunge în sistemul bancar, Valentin Anghel a fost militar angajat pe bază de contract în Po­li­ția Militară, într-o unitate din București. Se ocupa de pregătirea militarilor în termen și a făcut acest lucru ceva mai bine de un an. Nu era o ocupație pe care și-ar fi dorit-o pe termen lung, ajungând în armată la îndemnul tatălui său, care a fost militar de carieră. Când a izbucnit războiul din Irak, povestește el, „comandantul unității ne-a chemat și ne-a spus că are nevoie de 15 mi­litari care să plece în Golful Persic și de alți 15 care să participe la misiuni în Afga­nistan“.

    Pentru că nu a agreat nicio­dată ideea unui război, a decis atunci să își dea demi­sia din armată, angajându-se apoi, la scurt timp, la un cabinet notarial din Capitală. Atras de domeniul financiar, în paralel a în­ceput și cursuri pe o perioadă de patru ani la Institutul Bancar Ro­mân, urmate în 2011 la o spe­cializare de un an la Academia de Studii Economice din București (ASE).

    ­

    Astăzi, compania este prezentă în peste 20 de orașe din țară, prin câte? de francize, care îi generează 10-15% din cifra de aface­ri. A existat și un moment în care ajunsese la circa 300 de francize, însă a renunțat la mulți dintre francizați, pentru a preveni eventuale fraude. În momentul de față, taxa de francizare este de 20.000 de lei, la care se adaugă redevențele anuale – dife­rite în funcție de volumul de credite intermediate. Anghel speră ca, pe fondul unei creșteri a pieței, anul acesta să aibă o majorare de circa 60% a veniturilor față de anul precedent. Și asta pentru că piața imobiliară o duce bine în pandemia de COVID-19, care i-a făcut să aibă mai multă nevoie de spațiu. Și în același timp de cre­dite.

    Ce, cât, unde

    Analiștii estimează că, în 2022, creditele bancare se vor scumpi, iar concurența dintre bănci va crește.

      FOTO: Laszlo Raduly