Cum se reinventează marile lanțuri de magazine pentru a ocupa locuri cât mai bune în piață

Via: Newmoney.ro

În goana lor după o cotă de piață tot mai mare, jucătorii internaționali din retailul alimentar se extind agresiv și ajung la ru­­laje de miliarde de euro.

De aproape două decenii, România re­pre­zintă un punct important pe harta expansiunii în regiune a retailerilor alimentari. Dacă între anii 2000 și 2010 miza lor prin­cipală a fost Capitala și marile centre ur­ba­ne, în ultimii ani aceștia s-au reo­rientat nu doar către orașele mai mici, ci și înspre mediul rural. Kaufland, Lidl și Profi sunt, de departe, principalii jucători care-și construiesc astăzi strategiile și în această di­recție.

„Există o foame de nou în mediile rurale. Este acolo un public nea­tins de supermarketuri, însă sensibil la preț, mult mai sensibil decât publicul din București, de exemplu, unde puterea de cumpărare este mai mare. Singura di­fe­rență o vor face adaosurile pentru produ­sele comerciali­zate. Și discounturile“, spu­ne reprezentantul unei rețele de ma­ga­zine.

    ÎN PAȘI RAPIZI. Cum se reflectă toate aces­tea în cifre? Pentru anul 2018, ana­liștii de la KeysFin evaluează rulajul total al re­țe­lelor de supermarketuri din piața lo­cală la „nivelul-record“ de 100 de miliarde de lei, adică peste 21,5 miliarde de euro. În ceea ce privește anul în curs, retailerii din top cinci continuă să se ex­tindă, semnalele fiind că piața va crește cu circa 15% până la finalul lui 2019, la o valoare de 25 de miliarde de euro. Dar să-i luăm pe rând.

    Cu o cifră de afaceri de 2,34 miliarde de euro anul trecut și o rețea de 125 de uni­tăți active în prezent, Kaufland domină în continuare retailul alimentar local. În pri­mă­vară, retailerul german a făcut primul pas în mediul rural prin deschiderea unui magazin în comuna Crevedia. „Și în acest an, cuvântul-cheie este adaptarea – prin noi concepte, noi formate, raioane extinse și prin investiții constante. Vom continua extinderea dinamică“, spune Valer Hancaș, director comunicare & corporate affairs la Kaufland România.

    La o distanță de 670 de milioane de euro, pe locul al doilea, se află Lidl Discount, parte a aceluiași grup de retail care deține și Kaufland, Schwarz Group, controlat de miliardarul Dieter Schwarz. Încă de la intrarea sa din 2011 pe piața ro­mâ­nească, Lidl s-a diferențiat de con­curență printr-o serie de campanii de reduceri la diferite produse. Cu o rețea care depășește 250 de magazine, Lidl a ieșit în evidență în ultimele luni prin inaugurarea mai multor unități în provincie, în zone cu o populație sub 25.000 de locuitori, cum ar fi Zărnești (Brașov), Vatra Dornei (Su­ceava) sau Jimbolia (Timiș).

    Germanii sunt urmați de francezii de la Carrefour, cu afaceri de circa 1,57 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de vânză­rile raportate în 2018. În momentul de față, grupul francez are în România o rețea de 346 de magazine, operate în patru formate. Anul trecut, grupul a prezentat un nou plan de transformare, „Carrefour 2022“, rea­dap­tându-și modelul co­mer­cial și organizarea internă și con­centrându-se pe creșterea productivității prin investiții anuale la ni­vel global de două miliarde de euro.

    PRAGUL DE O MIE.

Citește articolul pe Newmoney.ro