În goana lor după o cotă de piață tot mai mare, jucătorii internaționali din retailul alimentar se extind agresiv și ajung la rulaje de miliarde de euro.
De aproape două decenii, România reprezintă un punct important pe harta expansiunii în regiune a retailerilor alimentari. Dacă între anii 2000 și 2010 miza lor principală a fost Capitala și marile centre urbane, în ultimii ani aceștia s-au reorientat nu doar către orașele mai mici, ci și înspre mediul rural. Kaufland, Lidl și Profi sunt, de departe, principalii jucători care-și construiesc astăzi strategiile și în această direcție.
„Există o foame de nou în mediile rurale. Este acolo un public neatins de supermarketuri, însă sensibil la preț, mult mai sensibil decât publicul din București, de exemplu, unde puterea de cumpărare este mai mare. Singura diferență o vor face adaosurile pentru produsele comercializate. Și discounturile“, spune reprezentantul unei rețele de magazine.
ÎN PAȘI RAPIZI. Cum se reflectă toate acestea în cifre? Pentru anul 2018, analiștii de la KeysFin evaluează rulajul total al rețelelor de supermarketuri din piața locală la „nivelul-record“ de 100 de miliarde de lei, adică peste 21,5 miliarde de euro. În ceea ce privește anul în curs, retailerii din top cinci continuă să se extindă, semnalele fiind că piața va crește cu circa 15% până la finalul lui 2019, la o valoare de 25 de miliarde de euro. Dar să-i luăm pe rând.
Cu o cifră de afaceri de 2,34 miliarde de euro anul trecut și o rețea de 125 de unități active în prezent, Kaufland domină în continuare retailul alimentar local. În primăvară, retailerul german a făcut primul pas în mediul rural prin deschiderea unui magazin în comuna Crevedia. „Și în acest an, cuvântul-cheie este adaptarea – prin noi concepte, noi formate, raioane extinse și prin investiții constante. Vom continua extinderea dinamică“, spune Valer Hancaș, director comunicare & corporate affairs la Kaufland România.
La o distanță de 670 de milioane de euro, pe locul al doilea, se află Lidl Discount, parte a aceluiași grup de retail care deține și Kaufland, Schwarz Group, controlat de miliardarul Dieter Schwarz. Încă de la intrarea sa din 2011 pe piața românească, Lidl s-a diferențiat de concurență printr-o serie de campanii de reduceri la diferite produse. Cu o rețea care depășește 250 de magazine, Lidl a ieșit în evidență în ultimele luni prin inaugurarea mai multor unități în provincie, în zone cu o populație sub 25.000 de locuitori, cum ar fi Zărnești (Brașov), Vatra Dornei (Suceava) sau Jimbolia (Timiș).
Germanii sunt urmați de francezii de la Carrefour, cu afaceri de circa 1,57 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de vânzările raportate în 2018. În momentul de față, grupul francez are în România o rețea de 346 de magazine, operate în patru formate. Anul trecut, grupul a prezentat un nou plan de transformare, „Carrefour 2022“, readaptându-și modelul comercial și organizarea internă și concentrându-se pe creșterea productivității prin investiții anuale la nivel global de două miliarde de euro.
PRAGUL DE O MIE.
Trebuie să te autentifici pentru a publica un comentariu.