Eurostat: România are cele mai periculoase condiții de muncă din UE. Câți lucrători români mor anual și din ce cauze?

Via: rfi.ro

La nivelul UE, în 2017, au fost peste două milioane de accidente care nu au fost mortale şi au avut ca rezultat absenţa de la muncă pentru patru zile sau mai mult a angajaţilor, dar s-au înregistrat şi 2.912 accidente mortale, relevă studiul citat de Agerpres.

Rata standardizată de incidenţă a scăzut în UE în ultimii şapte ani (de când Eurostat publică aceste statistici), de la 2,87 accidente mortale la 100.000 de lucrători în 2010 la 2,25 accidente mortale la 100.000 de lucrători în 2017.

În rândul celor 27 de state membre UE, 16 au raportat o rată standardizată de incidenţă peste media UE.

În 2017, cele mai ridicate rate de incidenţă s-au înregistrat în România (5,72 accidente mortale la 100.000 de lucrători), Bulgaria (4,30 accidente mortale la 100.000 de lucrători), Austria (4,11 accidente mortale la 100.000 de lucrători), Portugalia (3,86 accidente mortale la 100.000 de lucrători), Franţa (3,58 accidente mortale la 100.000 de lucrători) şi Lituania (3.47 accidente mortale la 100.000 de lucrători).

În contrast, cele mai scăzute rate de incidenţă au fost raportate în Malta (0,57 accidente mortale la 100.000 de lucrători), Olanda (0,78 accidente mortale la 100.000 de lucrători), Cipru (0,85 accidente mortale la 100.000 de lucrători) şi Estonia (1,02 accidente mortale la 100.000 de lucrători).

Datele Eurostat au fost publicate cu prilejul celebrării Zilei mondiale a siguranţei şi sănătăţii la locul de muncă, care se marchează în fiecare an la 28 aprilie şi reprezintă un prilej pentru a iniţia campanii de promovare a siguranţei şi sănătăţii celor care lucrează, precum şi a muncii decente.

Petru Dandea (Cartel Alfa): Vina e împărțită de patron, angajat și Inspecția Muncii

Într-un interviu acordat RFI, vicepreședintele Cartel Alfa, Petru Dandea, spune că, pe de o parte, această stitistică îngrijorătoare se explică prin numărul mare de accidente de muncă fatale din zone precum mineritul din România.

O altă zonă periculoasă pentru lucrătorii din România este cea a transportului rutier de marfă, respectiv accidentele multe produse pe drumurile necorespunzătoare din țară.

În fine, o parte din vină revine și Inspecției Muncii, care nu își face datoria așa cum trebuie, spune liderul sindical, care crede că inspecții mai riguroase ale specialiștilor ITM, precum și creșterea valorii amenzilor ar disciplina munca din zone periculoase precum șantierele, unde nu de puține ori muncitorii lucrează la înalțime fără să se asigure.

Ascultă:

Citește articolul pe rfi.ro