Hilton Garden Inn Bucharest, primul hotel din România deschis într-un aeroport

Via: Newmoney.ro

Faptul că lituanienii care controlează fon­dul de investiții Apex Alliance au construit un hotel de patru stele chiar în incinta Aeroportu­lui Henri Coandă poate fi văzut ca un pas important pentru dezvoltarea turismului de business din Ro­mâ­nia. Dar care este miza lor finală?

Cât faci de la hotel până la terminalul Ple­cări al Aeroportului Henri Coandă? În cazul Hilton Garden Inn Bucharest Airport, primul hotel din România deschis într-un aeroport, răspunsul e măsurat în exact 150 de metri.

Deschis la mijlocul lui august, în urma unei investiții de 19 milioane de euro a ope­ratorului lituanian Apex Alliance Hotel Management (AAHM), hotelul dispune de 218 camere și este dotat cu cinci săli de con­ferințe (care se întind pe o su­prafață totală de 225 de metri pătrați și pot fi compartimentate în funcție de nece­sități).

    În ceea ce privește clientela, managementul hotelului are în vizor segmentul de business, dar și personalul companiilor aeriene care operează pe aeroport sau pasageri cu zboruri anulate ori întârziate pentru care se vor face oferte personali­zate, la costuri mai mici. Aici, prețurile pentru o cameră pornesc de la un tarif promoțio­nal de 69 de euro, pentru ca ulterior să se regleze la nivelul pieței, transmit reprezentanții companiei.

    TURISM DE BUSINESS. Anul trecut, România a fost vizitată de aproximativ 2,8 mili­oane de turiști străini, care au cheltuit, în medie, peste 500 de euro/persoană, arată datele Institutului Național de Statistică. Bucureștiul a fost singurul oraș din țară vi­zitat de peste un milion de străini, preponderent din Europa. Mai bine de jumă­tate din total, 56,7%, au venit în România în interes de afaceri și pentru a participa la congrese, conferințe, cursuri, târguri și expoziții de specialitate. Pe toți aceștia a mizat și Apex Alliance atunci când și-a fă­cut calculele pentru a ridica hotelul din Otopeni. Dar și pe faptul că, în ultimii zece ani, traficul aeroportului s-a triplat, ajun­gând de la 4,5 milioane de pasageri în 2009 la 15 milioane anticipați pentru anul acesta.

    De aici, și estimarea pe care o fac oficialii în ceea ce privește gradul de ocupare de 65-70% al hotelului Hilton Garden Inn Airport, cu o durată medie de ședere de o noapte. Și pe bună dreptate, în condițiile în care nici nu s-au lansat bine pe piață și au primit deja solicitări din partea com­paniilor care au activități de business în București și în orașele din apropiere, precum Ploiești, Constanța, Galați, Brăila sau Pitești.

    „Printre clienții noștri ne așteptăm să se numere preponderent turiști străini care ajung în țară în scop de business. Călă­toriile de afaceri pot fi foarte obositoare și este mult mai facil să îți stabilești o întâlnire într-un hotel din aeroport. Noi punem la dispoziție un spațiu accesibil, funcțional, cu o legătură directă cu aeroportul, astfel încât activitatea de business să aibă cât mai puțin de suferit de pe urma factorilor externi, precum traficul spre și dinspre cen­trul Bucureștiului“, explică Gerhard Erasmus (FOTO), CEO-ul fondului de investiții AAHM, decizia de a construi un hotel în in­teriorul aeroportului.

Citește articolul pe Newmoney.ro