În așteptarea unei reveniri pe creștere a pieței de modă din offline, brandurile se iau astăzi la întrecere în online

Via: Newmoney.ro

Listat de curând la Bursa din Varșovia, retailerul polonez de fashion Answear.com, prezent în România din 2015, mizează pe creștere și de aici înainte, în ritmul pe care îl are piața totală de e-commerce, evaluată anul trecut la 5,6 miliarde de euro în plan local.

Un studiu publicat de PayU arată că ro­mânii au cheltuit în online, anul trecut, peste 700 de milioane de euro doar pentru produsele de modă, acest segment urmând să depășească un miliard de euro în 2021.

„E-commerce-ul a câștigat în România toc­mai pentru că avea mult loc de creș­tere. Imediat după pandemie, abia am ajuns la un 45% dintre utilizatorii de internet care au cumpărat online. Deci, încă este mult loc de creștere“, spune Raluca Radu, country manager Answear România.

În acest context, polonezii își vor continua planurile de dezvoltare pe piața ro­mânească, având ca obiectiv un număr de 500 de branduri în portofoliu până la fina­lul anului în curs, față de cele 400 existente deja.

    „­

    Dezghețarea parțială a economiei, re­la­xa­rea restricțiilor, precum și diminuarea fricii cu privire la pandemie i-au determinat pe oameni să fie interesați din nou de fashion. Cu siguranță, redeschiderea restaurantelor și a cafenelelor, posibilitatea de a ieși la aer și perspectiva vacanțelor viitoare joacă astăzi un rol important. Drept urmare, și piața de fashion online va avea o creștere anuală de 30% în următorii ani, potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

    „Categoria de fashion este categoria nu­mărul unu pe piețe mai evoluate, deci mai avem cale lungă în România până să ajungem acolo. 2020 doar a accelerat ritmul“, adaugă Raluca Radu.

    „­­­­

    ­­

    Înainte de declanșarea pandemiei, și Ans­wear lua în calcul o prezență în mediul offline din România, intenția fiind să inves­tească într-o serie de spații fizice. Însă pla­nul acesta a fost întârziat de noul context, iar punerea sa în practică urmează să fie corelată cu evoluția viitoare a pieței locale offline de modă. În Polonia, Answear are deja o rețea de peste 100 de magazine des­chise sub brandul propriu, Medicine.

    Fondată în 2011 de Krzysztof Bajołka, plat­forma Answear.com a devenit între timp primul jucător de modă din online în Polonia, cu prezență în mai multe țări din Eu­ropa Centrală și de Est. Recent, compania Wearco, care operează platforma Answear.com, s-a listat la bursa din Varșovia.