Keia se pregătește să ia drumul exportului și să investească în producția de bere artizanală

Via: Newmoney.ro

După un deceniu în care a ajuns la o cotă de piață de 4%, a venit timpul exporturilor pentru brandul de apă minerală Keia. Dar și al intrării pe un nou segment, printr-o investiție de trei milioane de euro.

A părut pe piață în 2008, iar acum concurează cu nume mari din apa minerală locală, precum Borsec sau Bucovina. Povestea celor peste 400 de milioane de sticle îmbuteliate între timp la fabrica de la Cheia se scrie însă din 2003 încoace, când Nicolae (tatăl) și Mihai Croitoru (fiul) au început să prospecteze segmentul de ape minerale din Ciucaș, prospecțiuni concretizate prin obținerea unui permis de explorare și exploatare a Izvorului Zăganului.

Cinci ani mai târziu a apărut și unitatea de îmbuteliere, în urma unei investiții inițiale de aproximativ șase milioane de euro. Cu toate provocările crizei economice care a urmat, afacerea s-a maturizat, pentru anul acesta fiind estimat un rulaj de 9,5 milioane de euro.

    Optimizarea obligatorie

    Mihai Croitoru avea 24 de ani când a hotărât să intre în afacerea familiei, în anul 2003. Experiența pe care o acumulase ca angajat în domeniul bancar l-a ajutat să înțeleagă foarte bine cum se împart bugetele într-un astfel de business și să ia deciziile potrivite pentru creșterea lui. Iar când s-a lansat fabrica de apă minerală – grupul de firme al familiei are mai multe activități în turism, consultanță și imobiliare -, acesta a preluat frâiele, devenind director general al companiei Nicoltana, prin care se dezvoltă brandul Keia.

    ”Am livrat primele sticle în august 2008. Totuși, la scurt timp după această investiție a venit criza. A fost o provocare pentru toți producătorii. Consumul a scăzut cu 30% dintr-o dată. Pe de o parte, ne-am trezit cu falimentele distribuitorilor. Pe de alta, creditarea a fost limitată, băncile nu mai dădeau împrumuturi”, își amintește Mihai Croitoru.

    A existat însă și o parte bună în anii care au urmat. Provocările din perioada crizei au definit foarte clar dorința de ”optimizare a activității fabricii, cu accent pe retehnologizare, începând cu 2013”. Puse cap la cap, investițiile din ultimii ani pe partea de îmbuteliere au ajuns la 12 milioane de euro.

    ”Vrem în continuare să optimizăm activitatea de la Cheia cu noi tehnologii, cu noi ambalaje. În același timp, suntem atenți la tehnologiile prietenoase cu mediul, astfel încât să eliberăm o cantitate cât mai mică de deșeuri în piață”, detaliază Croitoru.

    Printre brandurile care se îmbuteliază în fabrica de apă minerală a familiei, în diferite cantități, de la 0,33 litri până la șase litri, se află două relativ noi: Keia Sport (adresată sportivilor, de 0,7 litri) și Keia Junior (pentru copii, de 0,33 litri). ”Acum, exploatăm o nouă sursă pe care o vom certifica în calitate de apă minerală naturală, sub brandul «Izvorul dintre brazi». Sper să finalizăm procesul anul acesta”, mai spune Mihai Croitoru.

    Nișa din piață

    În momentul de față, produsele care ies pe poarta fabricii ajung în principalele rețele de supermarketuri (Lidl, Profi, Auchan, Cora, Metro, etc.), cât și la export (China și Orientul Mijlociu), o linie de business pe care Croitoru își dorește să o dezvolte în anii ce urmează.

Citește articolul pe Newmoney.ro