La o cafea cu Vasi Andreica: Rețeta succesului TED’S Coffee

Via: Newmoney.ro

Unul dintre cele mai cunoscute branduri din piața locală a cafelei, TED’S Coffee Co., bate pasul spre 50 de cafenele și analizează posibilitatea să treacă și granițele. Cereri există deja.

În cafeneaua TED’S Coffee Co. din stra­da Nicolae Caramfil din București e un du-te-vino continuu de clienți. Mulți sunt fideli, alții, ocazionali. Vin, comandă o ca­fea, o savurează la o masă în timp ce răspund la câteva e-mailuri sau o plă­tesc repede și își văd mai departe de drum.

E un început de noiembrie cald, puțin trecut de ora prânzului. Atmosfera cu soare de afară se răsfrânge prin geamurile transparente și se amestecă în decorul pus la punct de o echipă de profesioniști, după cum ne explică mai târziu Vasi Andreica (44 de ani), fondatorul brandului.

    Încă din primul moment, ne atrag atenția com­binațiile de nuanțe de lemn natur, galben și albastru marin și un perete tapetat cu tot felul de sticle, sticluțe și pa­chețele de cafea. În acest decor, „la o cafea“, Andreica pune la punct ultimele detalii despre extinderea rețelei TED’S Coffee Co., care va ajunge până la fina­lul anului la aproximativ 35 de unități, proprii și în franciză.

    Povestea lui Vasi Andreica

    Până la a detalia însă planu­rile sale, antreprenorul face o mică pa­­ranteză și prezintă, pe scurt, primii ani în care a făcut business, din peri­oada când se afla pe băncile Facul­tății de Drept din București. Chiar dacă multe nu s-au legat și a fost nevoit să re­nunțe, după cum mărturisește astăzi Vasi Andreica, a experimentat și a învățat lecții pe care, mai apoi, le-a aplicat în afacerea dezvol­tată în industria cafelei.

    „Am încercat mai multe până la un moment dat, când am plecat în Germania cu gândul să lucrez acolo. Era atunci și mirajul Vestului. Însă nu m-am acomodat deloc. Am avut chiar și o cafenea, dar a fost greu, nu cum îmi imaginasem eu. Poves­tea de acolo m-a ajutat să îmi dau seama că trebuie să fac ceva în România. Așa că, după doi ani, am revenit în țară“, poves­tește antreprenorul.

    A urmat o perioadă relativ scurtă în care a tatonat piața, și-a făcut planurile pe hârtie și a luat pulsul celorlalte afaceri existente în acest domeniu – „foarte pu­ține, pentru vremea aceea“. Apoi, în 2003, a înființat compania Anvas Trading, care importa cafea din Europa și o distribuia în România.

    „Dar eu îmi doream foarte mult atunci să am și o cafenea, un loc al meu pe care să-l administrez. Și am avut, în anii care au urmat, câteva în București, care nu s-au concretizat însă într-o rețea. Am experimentat mult și în zona asta, până m-am oprit din nou“, detaliază Vasi Andreica.

    S-a concentrat atunci pe găsirea unei idei inedite, a unui concept nou care să-l diferențieze și evidențieze în piața locală a cafelei. Așa a început o căutare febrilă de inspirație pe la tot felul de târguri in­ter­naționale, până la New York, iar de acolo, înapoi în România.

Citește articolul pe Newmoney.ro