Lagardère Travel Retail vrea să ajungă la 55 de magazine 1 minute până la finele anului 2020

Via: Newmoney.ro

Ce faci când piața de care depinde afa­­ce­rea ta crește neîncetat? Continui să inves­tești în magazine amplasate exact la lo­cul potrivit.

Ritmul accelerat în care a evoluat conceptul de food-to-go în România ultimului deceniu, în strânsă legătură cu creșterea tra­fi­cului aerian de călători și cu dezvoltarea centrelor de afaceri în marile orașe, a avut un impact pozitiv asupra obiectivului stabilit de francezii de la Lagardère Travel Retail pentru brandul lor 1 Minute.

Cu 43 de magazine deschise până în momentul de față sub acest nume în România, Lagardère merge mai departe cu pla­nu­rile sale de extindere, creionând o stra­te­gie care pornește de la ideea de a fi „la un minut distanță de toți cei care își do­resc o gustare rapidă și fresh“. Ținta? Un total de 55 de magazine în 2020.

    OPORTUNITĂȚI ÎN EVOLUȚIE. Apărut pentru prima oară în Polonia, brandul 1 Minute a ajuns în România în 2011, într-un centru de afaceri. „Era complet diferit față de cum arată acum. A evoluat mult în di­rec­ția produselor fresh-food, în sensul că avem un sortiment mult mai larg. De altfel, noi am fost printre primii retaileri care au accesat piața de food-to-go și cred că pri­mul retailer care a intrat în zonele de business center. Era o piață la început de drum“, își amintește Costin Neacșu (37 de ani), șeful diviziei de Food Retail în cadrul Lagardère Travel Retail România. Altfel spus, în condițiile în care dezvoltarea retai­lului în zonele de tranzit este foarte dina­mică la nivel global, piața locală a început să ofere mai multe oportunități jucătorilor din acest segment.

    Cu o cifră de afaceri de 138 de milioane de euro în 2018, Lagardère Travel Retail România este prezentă de peste 20 de ani pe piața comerțului în zonele de tranzit, ga­lerii comerciale și centre de afaceri, ope­rând o rețea de 297 de magazine pentru segmentele news & convenience, convenience, travel essentials, gifts & souvenirs și foodservice, cu un portofoliu de opt bran­duri, dintre care cele mai cunoscute sunt 1 Minute, Inmedio, Relay și So! Coffee.

    Din cele aproape 300 de magazine ale rețelei, 69 sunt concepte de foodservice, compania propunându-și să ajungă până la finalul anului la 77 de unități pe acest segment și la 90 până la sfârșitul lui 2020.

    Pentru anul în curs, compania are bugetate pentru piața locală investiții de aproxi­mativ cinci milioane de euro, valoare si­mi­lară cu cea din 2018, în timp ce afacerile sunt estimate să crească cu 8-9%.

    La nivel global, divizia-mamă Lagardère Travel Retail a avut o cifră de afaceri de 7,25 miliarde de euro în 2018 și un total de 4.400 de magazine pentru liniile de business travel essentials, duty free & fashion și foodservice situate în aeroporturi, gări și alte concesiuni în 34 de țări.

    „Suntem un retailer cu un know-how solid în dezvol­ta­rea și implementarea conceptelor de tipul quick service restaurant, cafenele și alte con­cepte foodservice, atât la nivel local, cât și la nivel internațional. Prin urmare, când ne uităm la un magazin, privim dincolo de locație, design și concept“, mai spune Costin Neacșu.

Citește articolul pe Newmoney.ro