Pandora plănuiește mai multe deschideri de magazine în România

Via: Newmoney.ro

Pandora, unul dintre cele mai cunoscute nume de bijuterii din lume plănuiește mai multe deschideri de magazine în plan local, stra­tegie care va merge mână în mână cu diversificarea colecțiilor.

Sunt foarte multe definiții date de dicțio­nare pentru cuvântul „pandora“. Sau „pan­doră“. Unele fac referire la mitologia grea­că și la prima femeie creată de zei, altele ne spun că este vorba despre un in­s­trument muzical folosit prin secolele XVI-XVII.

Dincolo de mitologie și de paginile dicționarelor, Pandora este și numele unui brand de bijuterii, devenit cunoscut în Ro­mânia mai ales în ultimii ani. Cât de cunoscut? Suficient încât să numere astăzi 38 de puncte de vânzare, cu o țintă curajoasă pen­tru viitor, „un total de 50“, după spu­sele Ancăi Alimănescu, director general al compa­niei Pandora pentru România și Ungaria. Și aceasta nu este singura țintă a strategiei de dezvoltare.

    Padora Anca Alimănescu
    Anca Alimănescu, director general Pandora România și Ungaria

    UN BRAND CU ISTORIE. Au trecut mai bine de 35 de ani de când un mic antrepre­nor – Jesper Nielsen – lansa în piața de biju­terii din Danemarca o afacere care între timp a fost listată la bursa NASDAQ din Copenhaga și s-a răspândit peste tot în lume, ajungând la vânzări de aproximativ 3,1 miliarde de euro în 2017, potrivit celor mai recente date disponibile. Iar secretul cutiei de bijuterii a Pandorei stă în cel mai căutat produs promovat de companie: „brățara talisman“.

    În România, primul magazin propriu a fost deschis în 2011, într-un mall din Bu­cu­rești, urmat în 2012 de un altul la Con­stanța. „A fost foarte greu la început. Am avut zile în care am închis pe zero, fără niciun client“, își amintește Anca Alimă­nescu. Potrivit reprezentanților din piață, în acea perioadă „nu exista o cultură a bijuteriilor, potențialii clienți fiind mult mai interesați de îmbrăcăminte decât de biju­terii“.

    „Când a intrat Pandora în piața din România, a trebuit să educăm publicul. Bijuteriile erau catalogate ca fiind «de lux» și nu am fost ușor acceptați. Am vorbit mult despre brand, despre concept, despre tipul de bijuterii“, povestește Anca Alimănescu. În plus, nu exista ideea „că îți poți crea brățara adău­gând câte un talisman cu fiecare eveniment important din viața ta“.

    „Atunci când o brățară Pandora este cum­părată și un charm (ta­lis­man, n.r.) este adăugat, acesta are o semnificație emo­țio­nală. Dar acest lucru nu este totul. Modelul de stra­tegie de produs face posibilă adău­garea altor accesorii pe aceeași brățară, fapt ce conduce la un produs propriu, cu semni­ficație unică. Produsul devine astfel un produs al clientului, pe care acesta și l-a personalizat cum a vrut“, scrie pe blo­gul său Costin Cioara, lector universitar în cadrul ASE București, într-o analiză despre strategia de produs a Pandora, afacere dezvoltată pe segmentul premium al pieței de bijuterii, pe care mai sunt prezente și alte branduri, precum B&B Collection și Sevda.

    CREȘTERE CONTINUĂ. La opt ani de la lan­sare, se poate spune că charmurile i-au purtat noroc Pando­rei în România, prin prisma cifrei de afa­ceri care a crescut de la un an la altul.

Citește articolul pe Newmoney.ro