Raport: Oamenii din întreaga lume au mult mai multă încredere în mediul de afaceri decât în instituții

Via: rfi.ro

Publicat duminică seara, odată cu raportul Forumului Economic Mondial întocmit în baza reuniunii elitelor de afaceri și a liderilor guvernamentali care are loc săptămâna aceasta la Davos, în Elveția, sondajul online la care au participat oameni din 28 de țări arată că tot mai puține persoane au încredere că familia lor va avea o situație fianciară mai bună peste cinci ani.

Procentul acelora care sunt de părere că vor avea o situație financiară mai bună a scăzut de la 50%, cât s-a înregistrat anul trecut, la 40%, atingând cel mai scăzut nivel din toate timpurile în 24 dintre țările participante la sondaj. Acest lucru se datorează faptului că 89% dintre aceștia se tem că își vor pierde locurile de muncă, 74% se tem cu privire la creșterea inflației, 76% sunt îngrijorați de schimbările climatice, iar 72% își fac griji cu privire la izbucnirea unui război nuclear.

Potrivit estimărilor realizate de Barometrul încrederii Edelman, 62% dintre respondenți consideră că mediul de afaceri este un mediu atât competent, cât și etic, față de cei 59% care au atribuit aceste caracteristici organizațiilor non-guvernamentale, 51% guvernelor și 50% mass-mediei. Atitudinea oamenilor se datorează modalității în care companiile și-au tratat angajații pe timpul pandemiei de COVID-19 și modului cum au abordat întoarcerea lor la muncă, precum și faptului că multe întreprinderi au promis că se vor retrage de pe piața din Rusia după ce aceasta a invadat Ucraina.

Participanții la sondaj susțin în continuare că nu au încredere nici în directorii executivi ai companiilor, și nici în șefii de guverne sau în jurnaliști, în schimb, au încredere în directorii companiilor la care lucrează, în colegii de muncă și în vecinii lor. Oamenii de știință au primit votul de încredere al cel mai multora dintre participanți, fiind aleși de 76% dintre respondenți.

„Nivelul sporit de încredere în mediul de afaceri aduce cu sine așteptări mai mari ca niciodată de la directorii companiilor, cărora le revine rolul de principali reprezentanți ai oamenilor, aceștia fiind nevoiți să abordeze problemele cu care oamenii se confruntă în societate”, a declarat Richard Edelman, directorul executiv al companiei Edelman. „Cu o diferență de șase la unu, respondenții și-au exprimat clar dorința de a vedea mai multă implicare din partea întreprinderilor în problemele din societate, cum ar fi schimbările climatice, inegalitatea economică și recalificarea forței de muncă.”

Potrivit acestuia, însă, companiile ar intra în conflicte majore dacă s-ar implica în astfel de probleme, 52% dintre respondenți fiind de părere că întreprinderile nu vor putea evita politizarea odată ce abordează astfel de probleme care ar împărți, în mod firesc, societatea în două tabere.

Deși nu sunt pe deplin siguri de alegerile lor, oamenii își doresc ca interesele să le fie reprezentate de firme, 63% dintre aceștia susținând că achiziționează produse sau susțin anumite mărci în baza valorilor și mesajului pe care acestea îl promovează.

Majoritatea participanților la sondaj susțin că ce ar trebui să facă întreprinderile e să se implice mai mult, nu să se dea la o parte, în așa fel încât societatea să poată facă față schimbărilor climatice, inegalității economice și altor probleme.

Citește articolul pe rfi.ro