Saint-Gobain a investit peste 400 milioane euro în România. Și nu se oprește aici

Via: Newmoney.ro

Au investit până acum 400 de milioane de euro în România și vor continua să o facă și pe viitor. Pentru cei de la Saint-Gobain, mizele sunt cât se poate de clare.

„Companiile franceze au adus României capital, 125.000 de locuri de muncă directe, o contribuție puternică la internațio­na­lizarea și la creșterea în gamă a economiei românești. Prin achizițiile lor, prin acordurile de producție, prin joint-ventures, investitorii francezi au contribuit la dezvoltarea companiilor cu capital autoh­ton“, explica recent François Coste, preșe­din­tele Camerei Franceze de Comerț și Industrie din România. În momentul de față, în România sunt mai bine de 3.000 de firme cu capital francez, cu un total de peste 100.000 de angajați.

Printre ele, și producătorul de materiale de construcții Saint-Gobain, cu afaceri de 41,8 miliarde de euro în 2018, la nivel glo­bal. Compania este prezentă în 68 de țări și numără peste 180.000 de angajați, iar subsidiara locală a raportat anul trecut vân­zări de 230 de milioane de euro.

Saint-Gobain este și producătorul de nu­mele căruia se leagă cea mai mare inves­tiție de tip greenfield de după Revoluție, fabrica de sticlă de la Călărași. Lucrările au început în 2005 și s-au finalizat doi ani mai târziu, în urma unei investiții în valoare de aproximativ 130 de milioane de euro. În scurt timp, francezii au ajuns să controleze 50% din segmentul de sticlă float destinată construcțiilor din țară. Iar șirul investițiilor nu s-a oprit aici, pentru că se știe: pentru a te menține competitiv pe o piață care se dezvoltă continuu, nu trebuie să faci rabat la calitate.

    Iar calitate fără capital nu se poate. Este și motivul pentru care, explică Ovidiu Păs­cuțiu, noul director general al grupului în România, care ocupă această funcție de la începutul anului, Saint-Gobain investește în cele opt centre de cercetare pe care le are la nivel global peste 450 de mi­lioane de euro anual. „Unu din patru pro­duse vândute de grup nu exista cu cinci ani în urmă. De asemenea, 400 de patente sunt dezvoltate anual de Saint-Gobain. Ceea ce îi asi­gură companiei, pentru al optulea an consecutiv, un loc în Top 100 Global Innovators“, detaliază acesta.

    Extinere a capacității de producție la fabrica din Călărași

    În momentul de față, sub umbrela locală a grupului Saint-Gobain se află 13 unități de producție – de la sticlă la rigips – pentru mărci precum Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Pietta Glass Working, Sekurit, Isover, PAM, Rigips sau Weber. Cel mai recent intrată pe listă este fabrica de parbrize Sekurit, de la Călărași, cu o capacitate de 500.000 de bu­căți anual și cu o echipă de aproximativ 140 de persoane, deschisă oficial la înce­putul acestui an.

    Tot la Călărași, producătorul a finalizat la începutul acestei luni procesul de extindere a capacității de producție a fabricii de sticlă, în urma unei investiții de aproximativ 20 de milioane de euro în retehnologizare. „Am ales să investim în România pentru că am văzut că există potențial de dezvoltare aici. Am folosit tehnologii care să ajute la reducerea consumului de energie cu peste 10%“, spunea André Limon, directorul general de la Saint-Gobain Glass Ro­mânia, la inaugurarea oficială a noii linii de producție, care are acum o capacitate de 21 de milioane de metri pătrați de sticlă anual.

Citește articolul pe Newmoney.ro