STUDIU: Cei mai mulţi români preferă să dăruiască de Crăciun produse din categoria home & deco

Via: Newmoney.ro

Cei mai mulţi români preferă să dăruiască de Crăciun produse din categoria home & deco (33%). Pe lista ideilor de cadouri tradiţionale se mai află şi hainele, cosmeticele sau bijuteriile, ofertele de vacanţă sunt şi ele căutate cu interes în această perioadă, potrivit studiului Shopper Trends Pulse realizat de NielsenIQ şi publicat de platforma de rezervări Travelminit.

”Tot mai mulţi români pun mai mare preţ pe experienţe decât pe bunurile materiale de Crăciun, astfel că ofertele de vacanţă sunt şi ele căutate cu interes în această perioadă. Pe lista de dorinţe se mai află şi electrocasnicele, hainele şi parfumurile, cosmeticele, gadgeturile şi bijuteriile”, potrivit studiului Shopper Trends Pulse realizat de NielsenIQ la nivel european, care arată că 66% dintre cumpărători sunt pasionaţi de Crăciun şi consideră că sărbătorile alături de familie şi prieteni sunt foarte importante.

În acelaşi timp, 28% dintre consumatorii europeni au declarat că vor fi mai rezervaţi în ceea ce priveşte cheltuielile de Crăciun, semn că inflaţia şi creşterile preţurilor la gaze şi energie, în mod special, i-au determinat să fie mai atenţi cu bugetul lor.

Trend ascendent la capitolul alimente de origine locală

Potrivit aceluiaşi studiu, România se bucură de un trend ascendent la capitolul alimente de origine locală, ceea ce înseamnă că românii vor încerca să apeleze mai mult la brandurile din ţară pentru mesele festive, o iniţiativă cu un impact benefic asupra economiei naţionale.

    Conform studiului publicat de NielsenIQ, 37% din bugetul de Crăciun al europenilor este rezervat cadourilor. România se aliniază acestui trend, iar cei mai mulţi români preferă să dăruiască de Crăciun produse din categoria home & deco (33%). Pe lista ideilor de cadouri tradiţionale se mai află şi hainele, cosmeticele sau bijuteriile.

    Nu în ultimul rând, ofertele de sezon şi promoţiile sunt la mare căutare. Conform NielsenIQ, 32% dintre cumpărători spun că anul acesta vor cumpăra mai multe produse la promoţie, în încercarea de a reduce costurile. De asemenea, anii de pandemie şi dezvoltarea platformelor digitale au schimbat obiceiurile de achiziţie ale consumatorilor.

    În momentul de faţă, 9 din 10 participanţi la studiu sunt de părere că vor utiliza magazinele online pentru a cumpăra cadourile de Crăciun. Cu toate acestea, pentru cumpărăturile de alimente pentru mesele festive de sărbători şi nu numai, aceştia vor merge mai degrabă în magazinele fizice, o practică devenită deja tradiţie.