Uber a raportat cea mai mare pierdere din ultimele trei trimestre

Via: Newmoney.ro

Uber a raportat joi o pierdere de 2,9 miliarde de dolari în primul trimestru, cea mai mare din ultimele trei trimestre, dar acţiunile companiei au urcat cu peste 8%, după un declin iniţial, în urma optimismului directorului general, Dara Khosrowshahi, care a spus volumul curselor îşi revine după un minim atins la jumătatea lunii aprilie, transmite CNBC.

Pierderea include costuri de 2,1 miliarde de dolari legate de deprecierea valorii unor companii la care deţine participaţii.

În timp ce rezervările brute ale diviziei principale a companiei, Rides, au scăzut cu 5%, rezervările brute ale diviziei de livrăre a mâncării Eats au urcat cu peste 50% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Potrivit datelor firmei Refinitiv, analiştii anticipau o pierdere de 88 de cenţi pe acţiune şi venituri de 3,5 miliarde de dolari. Compania a raportat o pierdere de 1,7 dolari pe acţiune şi venituri de 3,54 miliarde de dolari.

    Uber Eats a fost pe creștere

    ”În timp de divizia Rides a fost afectată grav de pandemie, am luat rapid măsuri pentru a conserva soliditatea bilanţului contabil, a concentra resurse suplimentare către Uber Eatsşi a ne pregăti pentru un scenariu al redresării”, a afirmat directorul general Dara Khosrowshahi în comunicatul referitor la rezultatele financiare.

    Miercuri, Uber a anunţat că va concedia 3.700 de angajaţi şi că Khosrowshahi va renunţa la salariul său de bază de circa 1 milion de dolari pentru restul anului 2020. Concedierile vor afecta mai ales angajaţi din domeniul relaţiilor cu clienţii şi al recrutării, reprezentând aproximativ 14% din cei 26.900 de angajaţi declaraţi de companie la sfârşitul anului 2019.

    Spre deosebire de măsurile de reducere a costurilor, firma Lime a anunţat că Uber conduce o investiţie de 170 de milioane de dolari în afacerile sale cu scutere electrice şi închirieri de biciclete.

    La fel ca şi compania concurentă Lyft, Uber are probleme din cauza impactului epidemiei de COVID-19 asupra şoferilor şi clienţilor. În plus, cele două companii au fost date în judecată de statul California pentru că încadrează şoferii drept contractori şi nu ca angajaţi.