9 din 10 angajatori din România au în plan sa facă recrutări până la finalul anului, arată un studiu

Via: rfi.ro

Companiile din Romania sunt optimiste spre final de 2023. Potrivit sondajului, 91,2 % dintre angajatori au in plan recrutari pana la sfarsitul acestui an. 50% cred că salariile și bonusurile pe care le oferă sunt elementele care îi ajută cel mai mult să atragă candidați, spune la RFI Roxana Draghici, director de vânzări Ejobs: “Există un optimism în ceea ce privește angajările. Sunt aproximativ 91% dintre respondenții sondajului nostru care au declarat că au planuri de a face angajări până la final de 2023, ceea ce indică clar un optimism general în privința pieței forței de muncă. Asta sugerează clar o dorință de creștere și de și de extindere a afacerilor, deși există și blocaje temporare. După cum ați văzut în studiu, 5,4% dintre ei spun că au blocat complet angajările datorită incertitudinilor economice sau datorită strategiilor de tăiere de costuri care momentan sunt declarate a fi temporare. Cei mai mulți candidați vin din sectoarele retail, din industria alimentară. Peste vară a explodat turismul, HoReCa, dar și domeniul transporturi, call center și BPO. Există și sectoare destul de afectate sau puțin afectate, în sensul în care observăm o temperare a angajatorilor în a recruta. Și aici vorbim de sectorul financiar-bancar, de sectorul IT, telecom și construcții. Cred că salariile și bonusurile rămân un factor principal în atragerea candidaților, dar există și alți factori, precum comunicarea transparentă, flexibilitatea programului și, evident, managerii care joacă un rol esențial atunci când vine vorba de sensul muncii noastre”, a declarat la RFI Roxana Draghici, director de vânzări Ejobs.

Potrivit studiului, dintre companiile care au în continuare poziții deschise, 44,4% estimează că numărul de colegi noi pe care îi vor adăuga în echipe în următoarele 3 luni nu va fi mai mare de 5.

20,4% au un plan de 6-10 angajări noi, 18,5% estimează că numărul de recrutări va fi cuprins între 11 și 50. 7,3% dintre angajatori au deschise între 51 și 100 de poziții, 5,4% între 101 și 250 și 1,3% între 251 – 500. 2,6% spun că se află în plină campanie de recrutări masive și vor să angajeze peste 500 de oameni până la final de an.

Întrebați care sunt atuu-rile pe care cred că le au și care îi pot ajuta în atragerea candidaților, 50,3% au pus pe primul lor salariile și bonusurile oferite. 40,1% menționează și comunicarea constantă și transparentă, 37,2% au inclus și flexibilitatea programului și a managerilor într-un top al primilor 3 diferențiatori cheie pe care îi au față de concurență. Alte aspecte punctate au mai fost beneficiile extrasalariale, echipa și mediul de lucru, posibilitatea de a crește în carieră, munca remote sau echilibrul între viața personală și cea profesională.

Potrivit studiului citat, 45,1% dintre respondenți consideră că se află într-o companie cu brand de angajator puternic. 35,6% încă lucrează în acest sens și sunt la început cu acțiunile de employer branding, iar 19,3% declară că nu au un brand de angajator.

Sondajul a fost realizat în luna septembrie a acestui an, pe un eșantion de 494 de companii, reprezentate de HR manageri, specialiști în HR, manageri de echipe, CEO și antreprenori.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns