Autoritatea franceză antitrust emite o declarație de obiecție împotriva Apple pentru urmărirea datelor din aplicații

Via: rfi.ro

Autoritatea franceză de concurență (Autorité de la concurrence) suspectează că Apple ar putea „abuza de poziția sa dominantă prin implementarea unor condiții discriminatorii, neobiective și netransparente pentru utilizarea datelor utilizatorilor în scopuri publicitare”, se arată într-un comunicat publicat marțea trecută.

Declarația este primul pas al unui proces în timpul căruia compania va putea să ofere explicații, a spus organul de supraveghere.

Anchetă Apple

Autoritatea investighează Apple de câțiva ani, după ce grupurile franceze din industria de publicitate au depus o plângere antitrust în 2020 cu privire la modificările aduse de Apple în ceea ce privește caracteristicile de confidențialitate, atunci când a implementat caracteristica App Tracking Transparency (ATT), prin care utilizatorii de iPhone erau întrebați dacă doresc sau nu să permite aplicațiilor terțe să culeagă date pentru a fi utilizate pentru anunțuri publicitare personalizate.

Grupurile de lobby din industrie au spus că funcția a dus la scăderi ale veniturilor și că a oferit Apple un avantaj nedrept, deoarece propriile aplicații nu au fost incluse în această funcție.

Autoritatea de concurență nu a blocat introducerea ATT în 2021, dar a spus că va investiga dacă Apple aplică reguli diferite pentru propriile aplicații.

În declarația de obiecții de marți, autoritatea de reglementare a spus că consideră că Apple face, de fapt, asta.

Răspunsul Apple

Într-o declarație trimisă prin e-mail, Apple a spus că funcția ATT „oferă utilizatorilor mai mult control, solicitând tuturor aplicațiilor să ceară permisiunea înainte de a le urmări datele”, adăugând că „va continua să coopereze” în mod constructiv cu autoritatea de reglementare franceza.

A spus că propriile aplicații nu au nevoie să solicite ATT, deoarece nu urmăresc utilizatorii.

„Nu urmăresc datele utilizatorilor, ceea ce înseamnă că nu corelează datele utilizatorului sau dispozitivului cu datele utilizatorului sau dispozitivului colectate din aplicațiile, site-urile web sau proprietățile offline ale altor companii în scopuri de publicitate direcționată sau de sondare și nici nu partajează datele utilizatorului sau dispozitivului cu brokeri de date”, a spus compania.

Apple va avea șansa să se apere în fața autorității de concurență, care a spus că declarația de marți este doar un prim pas și că nu presupune încă niciun rezultat al investigației.

Dacă va fi găsită vinovată de încălcări antitrust, autoritatea ar putea impune companiei Apple amenzi sau să-i ordone să-și schimbe modul de operare.

Traducere și adaptare de Andrei Paraschiv de pe pagina în limba engleză a RFI.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns