China: Giganții auto tradiționali rezistă tot mai greu concurenței locale

Via: rfi.ro

Publicitate

Citiți continuarea

La Salonul Auto de la Beijing de la sfârșitul lunii aprilie, companii străine precum Nissan și Toyota din Japonia au anunțat parteneriate tehnologice cu giganții chinezi din domeniul tehnologiei Baidu și, respectiv, Tencent.

Producătorii tradiționali „sunt în special companii conservatoare”, explică Tu Le, director al firmei de consultanță Sino Auto Insights.

„Au încercat să investească în tehnologie de ultimă oră (…), dar asta nu vine de la sine”, spune el. „Ei sunt forțați să încerce să fie mai deschiși la schimbările tehnologice din cauza pieței în schimbare din China și a noilor intrați în acest sector – companii precum Xiaomi și Huawei”, cunoscute pentru produsele lor de înaltă tehnologie.

Companiile tradiționale sunt acum angajate într-un război al prețurilor cu aproximativ o sută de mărci chinezești de produse electrice care se luptă pentru a oferi cele mai atractive prețuri și cele mai avansate tehnologii.

„În general, constructorii auto străini din China, în special cei japonezi, au fost cu adevărat (…) loviți în ultimele 12-18 luni pe piața chineză”, a declarat pentru AFP Gregor Sebastian, analist și expert în domeniul electric la Rhodium Group, o companie de cercetare independentă.

„Au pierdut rapid cote de piață (…) Acest lucru este legat de concurența chineză intensă din partea unor producători precum BYD, dar și a numeroaselor start-up-uri de vehicule electrice”, adaugă expertul.

BYD, liderul de necontestat al sectorului în China, a devansat în trimestrul 4 al anului 2023 compania americană Tesla și a devenit cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume.

Inovații și informații

Prin urmare, companiile străine trebuie să concureze în mod inventiv pentru a-și consolida poziția pe o piață dominată de vehicule low-cost și de înaltă tehnologie. În ceea ce privește vehiculele electrice, tehnologiile inteligente par a fi de o importanță primordială.

Producătorii străini caută să încheie parteneriate cu companii locale de tehnologie nu numai pentru a beneficia de inovațiile acestora, ci și pentru a avea acces la datele colectate de vehiculele din China, care sunt esențiale pentru îmbunătățirea performanțelor și a funcțiilor inteligente ale acestora, în special cele bazate pe inteligența artificială.

Beijingul și-a înăsprit controalele asupra accesului companiilor străine la informații pe care le consideră sensibile, cum ar fi aceste date.

„China vrea să arate că respectă regulile și că permite accesul jucătorilor străini pe piață (…) Dar nu vrea să cedeze nimic în materie de securitate”, a declarat pentru AFP Daniel Kollar, de la firma de consultanță Intralink.

„Dacă se dorește să se ofere soluții cartografice deosebit de avansate în China, trebuie să se colaboreze cu o companie locală și să se autorizeze datele sale cartografice sau să se formeze o societate mixtă”, explică Gregor Sebastian.

Potențial enorm al inteligenței artificiale

Compania japoneză Nissan și-a prezentat parteneriatul cu Baidu ca pe un mijloc de a oferi „sisteme și servicii inteligente bazate pe inteligența artificială clienților din China și din alte țări”. Baidu a început, de asemenea, să colaboreze cu giganții sud-coreeni din industria auto Hyundai și Kia.

La rândul său, Toyota a transmis că își va uni forțele cu gigantul jocurilor video Tencent.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns