Criza Volkswagen și pericolul de contagiune

Via: rfi.ro

Publicitate

După cum notează La Tribune, ”aceste scăderi ale profitului pot fi explicate în primul rând printr-o scădere cu 7% a volumului vânzărilor de mașini. Creșterea din America de Nord (+6,4%) nu a reușit să compenseze scăderea de 15% din China.

Cu toate acestea, piața chineză este esențială pentru grup, deoarece generează o treime din vânzările sale. Dar dificultățile economice ale principalei puteri asiatice încetinesc cererea pe o piață în care concurența este din ce în ce mai dură”.

”Volkswagen se confruntă cu presiuni substanțiale pe mai multe fronturi”, constată Euronews.

”Cererea europeană s-a diminuat, blocând creșterea și în sectorul de automobile electrice al companiei.

Apoi, Volkswagen se confruntă cu potențiale costuri de reglementare legate de înăsprirea țintelor de emisii CO2 ale UE pentru 2025, în timp ce tensiunile geopolitice adaugă incertitudine”.

Fortune amintește că Germania a decis să renunțe la energia nucleară, după ani de dezbateri privind temerile legate de siguranță. Pentru mulți factori de decizie germani, aceste temeri au fost confirmate de dezastrul nuclear de la Fukushima din 2011. Această schimbare a lăsat țara la mâna petrolului și gazelor rusești ieftine, în așteptarea surselor regenerabile alternative.

Apoi, în februarie 2022, această dependență incomodă s-a prăbușit odată cu invadarea Ucrainei de către Rusia. Costul afacerilor a crescut vertiginos în Germania, după ce Occidentul a impus sancțiuni asupra energiei rusești.

Rezultatul a fost un sector de producție blocat în recesiune de mai bine de doi ani și jumătate”, mai scrie Fortune.

„Construirea mașinilor necesită multă energie și este imposibil ca Germania să rămână competitivă atunci când energia costă mai mult decât în ​​SUA, în Golf sau în Asia”

, constată și publicația britanică The Spectator.

”Adevărul clar este următorul: Europa a gestionat complet prost tranziția, ignorându-și baza industrială și presupunând că „locuri de muncă verzi bine plătite” vor apărea miraculos în locul celor pierdute. Unul dintre cei mai mari angajatori din cea mai mare economie a Europei plătește acum prețul. Din păcate, VW nu va fi ultimul.” (Sursa: Eurotopics)

Într-adevăr, după cum avertizează și Frankfurter Allgemeine Zeitung, „nu doar VW, ci și BMW și Mercedes resimt efectele reducerii marjelor de profit din China. Ar fi prea simplu să acuzi aceste companii că au amânat transformarea, dar faptul că industria solicită acum la unison sprijinul statului sună a batjocură. Stimulentele pentru cumpărarea de mașini electrice pot îmbunătăți cererea slabă pe termen scurt, dar mai important este că VW și alți producători de automobile să-și reducă în sfârșit costurile, astfel încât să poată ajunge din urmă concurența globală.” (Sursa. Eurotopics).

Descărcaţi aplicaţia RFI pentru a urmări actualitatea internaţională

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns