Director Școală Jurnalism Tours: presa trebuie citită pe bani

Via: rfi.ro

Publicitate

Citiți continuarea

Laurent Bigot: Da, presa într-o situație delicată, dar asta și pentru că ea însăși nu își face întotdeauna bine treaba, trebuie să recunoaștem. Dar este într-o situație delicată și pentru că se află în competiție cu o grămadă de alt conținut de pe Internet și rețelele de socializare, conținut care nu este neapărat informație, care poate fi dezinformare, divertisment sau orice alt tip de conținut care amestecă totul. Prin urmare, nu mai este posibil ca presa să-și afirme propriul model economic și specificul conținutului.

Reporter: Cred că am suferit pentru că a apărut internetul, modelul nostru a dispărut, a trebuit să ne adaptăm. Și poate nu am făcut-o bine….

Laurent Bigot: Nu am făcut-o bine pentru că au fost luate decizii greșite la apariția internetului. Majoritatea mass-media au început cu modele gratuite, accesibile gratuit online, nu și-au spus că au suficientă valoare adăugată pentru a cere bani pentru conținut.

Aceste medii au astăzi probleme să revină pe drumul cel bun, dar este absolut necesar să ceară bani pentru conținut. Vorbim de conținut care merită plătit, conținut cu valoare jurnalistică adăugată reală, care poate fi diferențiat de alte tipuri de conținut, de aceste enorme amestecuri de informații false, informații neverificate, informații preluate de la alții, chiar furate din alte media și așa mai departe.

Pentru a cere bani, nu trebuie să vinzi același lucru care s-a spus deja peste tot

Reporter: Vom reuși să convingem oamenii să ne plătească din nou?

Laurent Bigot: Putem convinge publicul să plătească, mass-media o face în fiecare zi, dar pentru asta chiar trebuie să ai ceva de oferit mult peste ceea ce se face gratuit în altă parte. Nu trebuie să vinzi același lucru care s-a spus deja peste tot. Și asta necesită un efort editorial, un efort investițional în informații pe care nu toate mass-media de astăzi este dispus să îl facă. Deci vorbim despre schimbare, o schimbare a modelului economic, dar și o schimbare a modelului editorial, chestiuni complicat de implementat pentru multe mass-media.

Reporter:Aici am vrut să ajung, o schimbare a modelului editorial. Concurăm cu influenceri care sunt cool, care sunt amuzanți, care… Uneori, sunt foarte buni și prezintă informații complet credibile. Am cunoscut pe cineva care nu era jurnalist, dar făcea investigații care erau uau! Trebuie să ne adaptăm și noi? Să fim mai puțin rigizi, trebuie să fim diferiți, nu-i așa?

Laurent Bigot: Trebuie să fii creativ, trebuie să te adresezi tuturor publicurilor. Există audiențe care au nevoie de acest tip de comunicare, cel pe care îl găsesc la influenceri sau alți creatori de conținut pe internet și rețelele de socializare. Există instituții media foarte serioase care încep să creeze formate specifice pentru web.

În școlile de jurnalism, cum ar fi la Școala Publică de Jurnalism din Tours, avem cursuri în acest tip de formate, deoarece credem că fac parte din trusa de instrumente a jurnaliştilor de astăzi. Asta nu înseamnă că este mai puțin serios, asta nu înseamnă că este mai puțin de încredere, înseamnă că dăm informației o formă diferită, prin urmare, nu există nici un motiv să nu mergem în acea direcție.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns