După ”Solar Impulse”, urmează ”Climate Impulse”, avionul alimentat cu hidrogen ecologic

Via: rfi.ro

Proiectat în parteneriat cu compania belgiană de produse chimice Syensqo, care s-a despărțit de Solvay în decembrie, avionul va avea un fuzelaj dublu, cu cabina de pilotaj în mijloc, și o anvergură a aripilor de 37 de metri, jumătate din cea a Solar Impulse.

Acesta ar urma să efectueze zborul inaugural în 2026 și să facă înconjurul lumii doi ani mai târziu. Atunci va trebui să zboare cu aproape 200 km/h la o altitudine de 3.000 de metri timp de opt zile la rând.

Predecesorul său, Solar Impulse 2 (foto jos) alimentat exclusiv cu energie solară și, prin urmare, dependent de condițiile meteorologice, a făcut ocolul lumii în 2016, după 17 etape. Climate Impulse va funcționa cu hidrogen produs din energie electrică regenerabilă, care va alimenta motoarele electrice.

Sursa foto: Facebook / Solar Impulse Foundation

,,Trăim într-o lume eco-deprimată, care nu vede niciun viitor. Este timpul să arătăm că există soluții și că aceste soluții pot fi entuziasmante”, susține Bertrand Piccard.

Elvețianul, care se descrie drept un ,,explorator al progresului și al sustenabilității”, lucrează la Climate Impulse de trei ani.

,,Vrem să arătăm că, cu o baterie, motoare electrice și hidrogen lichid, putem face ocolul lumii cu un avion cu două locuri și că, dacă acest lucru este posibil, se poate face oriunde”, a explicat el pentru AFP, subliniind că ,,aviația este un simbol al inovației încă din 1903”.

Mai multe proiecte de avioane cu hidrogen, care alimentează o celulă de combustibil sau ard direct în motor, sunt în prezent în curs de dezvoltare în Europa, printre acestea numărându-se Dragonfly de la start-up-ul francez Blue Spirit Aero sau ZEROe de la Airbus.

Partenerul Airbus

Syensqo, care s-a desprins din Solvay și a preluat activitățile sale de produse chimice de specialitate, era deja partener al Solar Impulse.

Grupul lucrează în domeniul ,,materialelor speciale, al chimiei pentru decarbonizare, al reducerii greutății și al electrificării”, iar un proiect precum Climate Impulse este o ,,vitrină extraordinară” pentru noile inovații, spune Ilham Kadri, directoare generală a Syensqo.

Proiectul include baterii solide – mai dense din punct de vedere energetic și neinflamabile – materiale compozite termoplastice – mai ușoare decât materialele compozite actuale și reciclabile – și stocarea hidrogenului criogenic (-253°C) la bordul aeronavei.

,,Este o expediție tehnologică, iar ceea ce vrem să facem este să dovedim din punct de vedere tehnologic că este fezabil pentru aviație”, spune ea cu entuziasm.

Responsabil pentru 2,5%-3% din emisiile globale de CO2, sectorul aviației s-a angajat să atingă neutralitatea în materie de carbon până în 2050.

Airbus, care intenționează să își dezvolte propriul avion pe bază de hidrogen până în 2035, oferă sprijin tehnic pentru Climate Impulse, la fel ca și furnizorii de echipamente aeronautice Daher, CapGemini și Arianegroup, specializat în utilizarea hidrogenului lichid pentru rachete.

Climate Impulse va fi construit în Les Sables d’Olonne (regiunea Vendée din Franța) de fostul navigator și inginer de materiale compozite Raphaël Dinelli.

Traducere de Adelina Bistrian după articolul publicat de France 24

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns