În 2023 Airbus a vândut mai multe aeronave ca niciodată

Via: rfi.ro

Constructorul european de aeronave a anunțat săptămâna trecută că a obținut anul trecut 2.094 de comenzi nete, depășind recordul anterior, stabilit în 2013 (1.503 comenzi nete). Avioanele cu un singur culoar A320 și avioanele de cursă lungă A350 au fost cele mai solicitate.

Excluzând anulările și modificările de comenzi, care sunt obișnuite în această industrie pe termen lung, Airbus a obținut 2 319 comenzi brute, dintre care 1 835 de A320 și 300 de A350, din nou un record istoric.

După pandemie, ,,am prevăzut inițial că aviația își va reveni între 2023 și 2025, dar ceea ce am văzut în 2023 este că, în paralel cu piața avioanelor cu un singur culoar, piața avioanelor cu fuzelaj larg a revenit mult mai devreme decât se aștepta și cu vigoare”, a comentat Christian Scherer, director general al Airbus Commercial Aircraft, citat într-un comunicat de presă.

Neutralitate CO2

Confruntate cu necesitatea de a-și reduce amprenta asupra mediului pentru a îndeplini angajamentul industriei de a atinge neutralitatea în materie de emisii de dioxid de carbon până în 2050 și în condițiile în care traficul aerian mondial se va dubla până la această dată, companiile aeriene sunt angajate într-un amplu proces de modernizare a flotelor lor.

Pentru a-și asigura creșterea viitoare, acestea depun eforturi pentru a rezerva cât mai devreme posibil sloturile de livrare disponibile la producătorii de aeronave. Acestea se întind până la începutul deceniului următor.

Prin urmare, mega-comenzile pentru Airbus în 2023 se adună, fie că este vorba de compania aeriană indiană low-cost IndiGo, care a semnat cel mai mare volum de aeronave din istoria aviației civile (500 de A320), de Air India (250 de aeronave, dintre care 40 de A350) sau de Turkish Airlines (230 de aeronave, dintre care 60 de A350).

Christian Scherer consideră că este o tendință care va continua: ,,70% din flota mondială în serviciu este în prezent din generațiile anterioare, deci sunt multe aeronave de înlocuit, fără a mai vorbi de creștere”, consideră el.

Carnetul de comenzi al Airbus, de 8 598 de avioane la 31 decembrie, îi oferă o capacitate de producție pentru mulți ani.

Pentru a satisface această cerere, producătorul de aeronave a demarat o creștere majoră a producției.

Acesta intenționează să crească producția de la 48 de avioane A320 pe lună în 2023 la 75, și de la 5 la 10 avioane A350 pe lună până în 2026.

Misiune îndeplinită

Însă producătorul de aeronave se confruntă cu dificultăți persistente cu o parte din lanțul său de 18.000 de furnizori, dintre care unii au fost slăbiți de pandemie, inflație și dificultăți de aprovizionare, ceea ce întârzie livrările promise.

În ciuda acestui fapt, grupul a reușit să livreze 735 de avioane clienților săi în 2023, depășind ușor obiectivul de 720.

Anul trecut, Airbus, care își propusese deja 720 de aeronave, a fost nevoit să renunțe la obiectivele sale la sfârșitul anului financiar. În cele din urmă, au fost livrate doar 661.

Livrările sunt un indicator fiabil al profitabilității în industria aeronautică, deoarece companiile aeriene plătesc cea mai mare parte a facturii atunci când iau în primire aeronava.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns