Citiți continuarea
Expertul în social media, Cristian China Birta spune că pentru candidatul independent au lucrat mii de conturi care acum s-au închis și că o astfel de operațiune costă într-o săptămână, aproximativ 2 milioane de euro.
La cât s-au străduit, procentele nu sunt chiar așa de mari
Cristian China Birta: Păi în nici un caz nu s-a întâmplat așa, adică a avut el noroc în viață. Cum are puțină lume în istoria umanității… Nu se întâmplă lucrurile astea, așa, organic… Aici vorbim de o campanie foarte bine făcută, un mecanism întreg de promovare în spate cu mii și mii de conturi, dintre care 99 % false care, dintr-o dată s-au decis singure să se înființeze și să-l promoveze pe Călin Georgescu.
Reporter: Care a avut într-o săptămână, cred, vreo 50 de milioane de vizualizări.
Cristian China Birta: Da, păi normal, când vorbim de o întreagă echipă în spate și bugete foarte, foarte mari, nici măcar nu e așa de mare lucru să creeze o asemenea vânzoleală. Ba chiar, eu zic așa, având în vedere cât efort era în spatele acestui candidat, mi se pare că nu le-a ieșit chiar așa de bine din punct de vedere al numerelor. Ca rezultat în alegeri, da, aici putem zice că din nefericire au avut un mare mare succes.
Pushul final s-a făcut în ultima săptămână și a costat cam 2 milioane de dolari
Reporter: Ai folosit în unele intervenții ale tale termenul de uzină, clădiri cu multe monitoare care asta au făcut…
Cristian China Birta: Hai să ne gândim așa omenește. Vorbim despre 5.000 de conturi, cel puțin, care într-un fel sau altul, l-au sprijinit pe Călin Georgescu și l-a sprijinit foarte bine. Câte conturi poate gestiona un om? De pe câte dispozitive? 3,4,5,10? Vorbim de mii de oameni care ar fi trebuit să fac asta. Putem accepta și lucrul ăsta, că au fost niște mii de oameni care au gestionat conturile pentru Călin Georgescu. Dar, în același timp, experiența din ceea ce se numește în zona noastră, dark web, adică industria de marketing negru ilegal și semilegal, ne spune că, în realitate, există exact cum am spus niște clădiri cu foarte multe monitoare, foarte multe rețelistică și niște oameni care asemenea ori păpușari digitali, dacă vrei, gestionează toată nebunia aia cu o strategie foarte bine făcută în spate și cu o cunoaștere a algoritmilor de social media și a tehnologiei foarte, foarte avansată.
Reporter: Vedem și o cifră… cam cât a costat toată creșterea aceasta extraordinară… spune-mi cam câte milioane s-au cheltuit într-o săptămână din pentru că tu știi foarte bine social media faci campanii, ai clienți de zeci de ani…
Cristian China Birta: Dar, atenție, pushul final s-a întâmplat pe ultima sută de metri, tocmai ca să fie bellow the radar, cum se zice. E unul din semnele războiului hibrid, dar terenul a fost pregătit cu mult timp înainte. Nu s-au trezit unii dimineață să zică: auzi, hai să-l ajutăm noi pe ăla, mă, nu se întâmplă așa ceva.