”Monstruoasa” Solann, noua revelație a muzicii franceze

Via: rfi.ro

Versurile din “Rome”, care se referă în mod evident la mitologica lupoaică care i-a alăptat pe Romulus și Remus, fondatorii Romei, sunt un atac evident și asumat la adresa sistemului patriarhal:

“Rome este un răspuns la atacurile pe care le-am primit de la bărbați. Dar au fost și de la femei, atacuri foarte dure, și nu pentru ce spuneam, ci pentru fotografii din perioada când făceam modelling, și tocmai asta m-a dezamăgit, pentru că mă așteptam la o minimă solidaritate feminină”, explică artista într-un interviu pentru AFP.

Video: youtube.com / Solann

Cântăreața, care nu-și dezvăluie vârsta, se descrie ca fiind permanent “în așteptarea unei dimineți de Crăciun și îngrozită în același timp”, are programate mai multe concerte, inclusiv la festivalurile Hyper Weekend la Radio France din Paris pe 26 ianuarie, Avec le Temps din Marsilia pe 29 februarie și la Botanique din Bruxelles pe 30 aprilie.

Ca o mașină într-un copac

“Dacă e să pariezi pe cineva, aceea este ea, are potențial să avanseze rapid. Vocea ei aduce pe scenă un element teatral evident”, prezice Patrice Demailly, jurnalist de specialitate, într-un interviu pentru AFP. “Are ceva special, o personalitate puternică, un mod de a scrie care se încadrează undeva între introspecție și romantism”.

“Solann abordează subiectul relațiilor toxice, raportul cu propriul corp și navighează între tradiție și modernitate, menținând o tensiune continuă,” mai spune el.

Această adevărată copilă a scenei, cu un tată actor care îi aduce la viață pe marii clasici în fața liceenilor și o mamă stilistă-actriță-cântăreață-dansatoare-costumieră, și-a început cariera artistică în teatru. “Dar am realizat că prefer să scriu teatru decât să joc, iar cântatul îmi oferea o modalitate să vorbesc despre mine și era mai ieftin decât să merg la un psiholog”, spune ea zâmbind.

Totul s-a schimbat atunci când muziciana autodidactă a văzut un videoclip cu un concert live al lui Jeff Buckley: “Se dăruia publicului și în același timp se descărca, ca să nu explodeze”.

În prezent, toate gândurile și sentimentele artistei sunt exprimate în cântecele ei. La fel ca în filmul “Crash”, care povestește despre o relație de dragoste complicată. “Am vrut să fiu directă, ca o mașină care se lovește de un copac”, explică artista, care explorează teritoriul muzical al genului pop, îmbinând neo-folk-ul cu elemente electro.

“Piesa ‘Petit corps’ abordează relația mea cu propriul corp, cu care încă lupt să mă împac”, spune ea. “Asta e nevroza mea, trebuia să o exprim”. Întrebată dacă există vreun semn de vindecare, răspunde filozofic: ”Nu știu dacă se vindecă. Să zicem că mi-e mai bine atunci când cânt despre ea”.

Traducere de Oana Neacșu după articolul publicat de France24

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns