Prefectul jud. Gorj, despre criza de personal din spitale: Este rolul managerului să găsească soluții (interviu)

Via: rfi.ro

“Ceea ce se întâmplă la Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu este vârful icebergului, dovada clară a unui managment total defectuos (…) Atât timp cât la începutul anului aveai 10 medici cardiologi și tu închizi anul cu 2 medici activi din 10, este o problemă care ține de tine ca management, și nu este vorba doar de cardiologie. Și la diabetologie este la fel. Avem ZERO medici la aproape 15.000 de persoane diagnosticate cu Diabet Zaharat în județul Gorj.”, spune la RFI, Iulian Popescu, prefectul județului Gorj.

Potrivit acestuia, deficitul de medici nu a apărut peste noapte. ” În cazul Cardiologiei, a fost un protest al medicilor în primăvara anului trecut. (…) La fel cu Diabetologia. Încă din iunie 2023, conducerea Spitalului Județean cunoștea situația, că cei 2 medici diabetologi din Policlinică se vor retrage, unul plecând în mediul privat, iar celălalt, o doamnă doctor, urmând să intre în concediu de maternitate în noiembrie. Din iunie, nu au făcut nimic. Au făcut o propunere de memorandum care nu a trecut de Guvern, în care cereau, din 90 de posturi, sub 30% pentru medici. Majoritatea era pentru personal auxiliar, personal de întreținere. De exemplu, un alt spital, în Rovinari, a făcut memorandum pentru 3-5 sau 6 posturi, punctual, și le-a fost aprobat. Atunci când ceri zeci de oameni nefiind o nevoie urgență, evident că lucrurile sunt refuzate.

Pe de altă parte, atunci când faci managementul resurselor umane în orice instituție, ai un caracter de previzionare a unei situații, nu lași ca oamenii să plece toți, să iasă la pensie, să se ducă în concediu de maternitate ca abia apoi să te gândești ce ai de făcut. Este simplu să găsești scuze că nu poți angaja, că nu poți face concursuri, dar puteau să găsească soluții de a face contracte speciale mai multe, cu mai mulți medici pentru gardă. Am auzit că în spitale din alte județe, au făcut contracte de prestări servicii. Sunt tot felul de soluții pe care oamenii le găsesc. În general, oamenii aderă la instituții, organizații. Este rolul managerului, liderului, să găsească soluții să convingă oamenii. Atunci când ai o atitudine, mai ales când lucrezi cu cadre medicale, sau cu oameni cu o înaltă calificare, trebuie să ai o atitudine și un mod de abordare adecvat. Atât timp cât nu se comunică în instituție, când se adoptă o atitudine arogantă acesta este rezultatul”, explică Iulian Popescu.

ASCULTĂ AICI INTERVIUL INTEGRAL:

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns