Revolut, probleme de creștere sau un model de business care a obosit?

Via: rfi.ro

Experții se întreabă dacă așa-numita neobancă Revolut începe să sufere de o plafonare a creșterii. Unele semne încep să apară. Înființată în anul 2015, la Londra, Revolut s-a impus rapid pe piață. Serviciile oferite clienților au diferențiat foarte clar noua bancă de băncile tradiționale. De exemplu, dacă deschiderea unui simplu cont în sistemul bancar clasic era birocratică și complicată, la Revolut un cont și un card se puteau obține doar cu câteva click-uri făcute de pe tastatura unui dispozitiv electronic.

Consumatorii au fost entuziasmați de facilitățile oferite de neobancă și nu au ezitat să devină clienți. În afară de modul simplu prin care se obținea un card, Revolut a oferit clienților, încă de la început, o serie de avantaje, precum transferuri de bani rapide sau un schimb valutar realizat la un curs avantajos.

Rezultatul a fost că Revolut a avut o evoluție spectaculoasă. Pe plan global, neobanca a câștigat în ultimii ani, în medie, 10 milioane de clienți pe an. Succesul comercial a fost completat de câteva personaje interesante, uneori, chiar misterioase, care au atras atenția publicului. Fondatorul Revolut a fost un tânăr rus, cu studii la Moscova, tatăl său aflându-se în conducerea Gazprom, dar care a obținut cetățenia britanică și a renunțat, în anul 2022, la cea rusă. Nikolay Storonsky, care a înființat Revolut la 31 de ani a știut să devină un personaj. Ironic, Storonsky a lucrat pe partea tehnică alături de Vlad Yatsenko, un inginer ucrainean. Ca mulți dintre antreprenorii care au fondat marile businessuri digitale, Storonsky a creat în jurul său o aură de „guru” care a ajutat Revolut să crească și să iasă în evidență.

De asemenea, neobanca a început să aloce bugete tot mai mari de promovare. De exemplu, Revolut vizează o creștere substanțială în Franța, a doua piață după cea din Marea Britanie. Drept urmare, la începutul acestui an, la Paris s-a organizat un show baschetbalistic între două echipe din NBA (liga profesionistă americană). La show-ul care a fost transmis de canale de televiziune din Franța și Statele Unite au participat mai multe vedete internaționale din sport și din muzică, iar Revolut a fost principalul sponsor al evenimentului.

Popularitatea lui Storonsky nu a putut opri, însă, informațiile care au dezvăluit atmosfera foarte „încărcată” din companie și ritmul de lucru draconic impus angajaților de către managementul firmei. Mai mult, experții au remarcat că firma nu este auditată de un nume mare din industria de consultanță, ceea ce aduce o serie de semne de întrebare asupra veridicității rezultatelor financiare anunțate de companie.

În anul 2018, Revolut a devenit o bancă europeană, pentru că a obținut licența de funcționare de la Banca Națională a Lituaniei. În felul acesta, pe baza pașaportului european, neobanca a putut să fie prezentă în toate statele membre ale Uniunii Europene, a putut să strângă depozite de la clienți să ofere credite, în special ipotecare, mult-dorite de consumatori. Începând cu anul acesta, banca este supravegheată de Banca Centrală Europeană, ca entitate semnificativă.

Dar, marea nereușită a neobăncii este că de trei ani nu poate obține licența de funcționare în Marea Britanie, cea mai mare piață pe care lucrează.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns