Rolul Diageo in contextul Bauturilor Alcoolice

Diageo s-a nascut ca un lider global in industria de mancaruri si bauturi in 1997. In 2000 acestia au iesit din piata alimentelor si si-au concentrat atentia in industria bauturilor alcoolice. Diageo detine in momentul de fata un numar semnificativ de brand-uri in industria bauturilor alcoolice, categorii de bauturi ce includ:  BERE ,WHISKY , VODKA, VIN, ROM, GIN etc. Momentan Diageo detine 14 brand-uri pe care le considera o prioritate pe piata globala. Printre ele se numara: Johnnie Walker Whisky, Crown Royal Whisky, Smirnoff Vodka, Ciroc Vodka, Guiness, J&B Whisky etc.

Din veniturile totale, brand-urile de bere detinute de Diageo, inclusiv Guiness, reprezinta 20%, intre timp ce cel al vinurilor de 5% conform datelor oferite de cei de la Diageo in 2015. Asta inseamna ca dimensiunea companiei Diageo produce un mediu propice de dezvoltare pe scara larga cand vine vorba de productie, vanzari si marketing. Datorita schimbarilor mari din ultimul deceniu al pietei globale si al fenomenului de globalizare ce a prins contur, Diageo a fost nevoita sa isi concentreze resursele si personalul in regiuni noi si tari. Aceasta noua restructurare a permis companiei sa isi eficientizeze procesul de distributie, distilare, imbuteliere si impachetare pentru brandurile proprii.

Diageo este intr-o stare continua de dezvoltare si inovatie, iar acest fapt se observa la toate nivelurile companiei. Astfel, strategia Diageo a fost adaptata pentru penetrarea de piete noi, printre care si cea a Indiei prin whisky-ul Rowson Reserve. Un whisky realizat dintr-un amestec de whisky-uri Indiene, iar lichidul superior si ambalarea ce ofera un sentiment de produs premium i-au permis sa iasa in evdenta pe rafturile magazinelor indiene. In Nigeria, Diageo a introdus primul cidru cunoscut sub numele de Harp Lime. Cidrul a fost primit pozitiv, vanzarile crescand usor treptat de la an la an, iar reclamele de cei de la Harp Lime au avut o influenta pozitiva asupra brandului Diageo.

O parte a strategiei Diageo ilustreaza ca pentru a ocupa o pozitie semnificatva in industria bauturilor alcoolice, acestia trebuie sa livreze un sentiment de valoare prin mesajul pe care il comunica. De aceea, compania are un set activ de programe destinate pregatirii angajatilor si al liderilor, care promoveaza o cultura de administrare eficienta si sustine dezvoltarea sustenabila in cresterea generala a afacerii.

Asadar, prin adoptarea de noi strategii, Diageo este capabila sa livreze nu doar bauturi alcoolice clientilor de pretutindeni, ci si un mesaj de dezvoltare, ce sta la baza companiei. Prin intermediul inovatiilor implementate, Diageo a descoperit o crestere constanta in pietele nedezvoltate si in continuare este dispusa sa cultive aceste region

Magazinul online bauturialcoolice.ro dispune de o varietate larga din gama oferita de cei de la Diageo. Le poti descoperi accesand magazinul nostru online de bauturi alcoolice.