Violență, lipsă de profesori și școli dărăpănate în Germania. Rezultatele barometrului școlar 2024 al Fundației Robert Bosch

Via: hotnews.ro

Fiecare al doilea profesor din Germania se confruntă cu violență psihică sau fizică în rândul elevilor. Școlile din zone defavorizate țin capul de listă. Mulți profesori nu mai consideră școala incluzivă ca fiind un beneficiu, alții sunt „epuizați emoțional” și ar dori să-și caute alt job. Se vorbește despre „un sistem bolnav”.

Poliție GermaniaFoto: Christoph Soeder / AFP / Profimedia

Acest lucru reiese dintr-un sondaj realizat de Fundația Robert Bosch și publicat miercuri, 24 aprilie.

Un procent de 35% dintre profesori văd comportamentul elevilor drept cea mai mare provocare. A doua (33%) ar viza contextul claselor în care există diferențe între elevi. E vorba de clase în care elevii se află în diferite etape ale dezvoltării învățării, au medii culturale și familiale diferite, iar uneori necesită sprijin special.

Mai puțin de jumătate dintre profesori consideră școala incluzivă ca un beneficiu. Iar 77% dintre cei chestionați cred că elevii din clasele incluzive nu primesc sprijinul special de care au nevoie.

Se dă alarma

Ministrul federal al Educației, Bettina Stark-Watzinger (FDP), a calificat rezultatele sondajului drept alarmante. Raportul arată clar „cât de mare este presiunea de a acționa acum în educație”, a spus ea pentru ziarele grupului de media Funke.

În vederea sondajului, președinta Asociației de Filologi, Susanne Lin-Klitzing, a declarat pentru Tagesspiegel: „Este șocant că atât de mulți profesori trebuie să experimenteze diferite forme de violență, în viața de zi cu zi. Nivelul tot mai mare de violență, deficitul de profesori și starea jalnică a multor școli au condus la un stres suplimentar, pentru toată lumea. Prin urmare, trebuie făcute investiții în școli”.

Violență, epuizare, burnout

Comportamentul și diversitatea elevilor reprezintă în prezent cele mai mari provocări, potrivit sondajului actual al Barometrului școlar german, în rândul profesorilor din școlile germane. Aproape fiecare al doilea profesor vede o problemă cu violența psihologică sau fizică în rândul elevilor de la propria școală. Școlile din locații dezavantajate social sunt afectate în mod deosebit.

Violența la propria școală crește semnificativ riscul de burnout și stres în rândul profesorilor, arată sondajul. Mai mult de unul din trei profesori se simte epuizat din punct de vedere emoțional de mai multe ori pe săptămână, relatează profesorii mai tineri și, în special, profesorii din școala primară.

Drept urmare, mai mult de două treimi dintre profesori văd abilitățile sociale, precum empatia și responsabilitatea personală, ca fiind cele mai importante abilități pe care școlile trebuie să le intermedieze copiilor și tinerilor astăzi, pentru a-i pregăti pentru viață. Aproape o altă treime consideră că transmiterea valorilor sociale, precum toleranța, respectul și capacitatea acestora de a susține democrația, sunt relevante pentru viitor.

Eterogenitatea tot mai mare a elevilor și cursanților este și ea o provocare pentru profesori. În mare parte, ei nu se simt bine pregătiți pentru predarea incluzivă și se simt copleșiți de aceasta, în viața școlară de zi cu zi. Jumătate dintre profesorii din Germania se raportează critic la incluziunea școlară.

Cu toate acestea, studiul arată că, dacă profesorii sunt mai bine calificați pentru predarea incluzivă, ei se arată mai optimiști în această privință.

Citește articolul pe hotnews.ro

Lasă un răspuns