Campania “Marquez les esprits”| Este despre promovarea excelenței, pentru a atrage în Franța talente și investitori (Interviu)

Via: rfi.ro

Conferinţa de lansare a fost deschisă de Ambasadorul Franţei în România, Nicolas Warnery, care a precizat ca Franţa este cea mai atractivă ţară din Europa pentru investiţii străine, iar la ora actuală, colaborarea dintre companiile româneşti şi cele franceze este foarte bună în numeroase domenii, de la agricultură la energii regenerabile.

Această iniţiativă, care mobilizează întreaga reţea diplomatică franceză, pune în evidenţă atuurile ţării în materie de dinamism industrial şi economic, de potenţial de inovare şi de vitalitate culturală şi artistică, astfel încât investitorii şi talentele din întreaga lume sunt invitați să investească în Franța.

Campania este despre promovarea excelenței franceze, pentru a atrage în Franța talente și investitori spune la RFI Adriana Record – director executiv a Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză din România.

Reporter: Despre ce este este vorba în această campanie?

Adriana Record: Campania “Marquez les esprits/Make it iconic!”, este despre promovarea excelenței a la francaise, pentru a atrage în Franța talente și investitori în industrii de vârf, interesate de inovație, de tranziție energetică. Pe scurt, este o invitație adresată companiilor românești să gândească Franța ca o alegere prin reflex atunci când se gândesc la o destinație de investiție internațională.

Reporter: Cum se aplică în România, concret, acest proiect?

Adriana Record: Concret, o companie interesată să meargă astăzi pe o piață internațională și care se bazează pe un diagnostic al realității economice care evoluează, se poate adresa cu încredere diferitelor organizații de business care intermediază și fac posibilă această alegere. Fie se adresează serviciilor ambasadei, serviciului economic, fie se adresează Camerei de comerț franceze în România. Împreună putem găsi o soluție concretă pentru compania respectivă și o putem orienta către cele mai bune alegeri.

Rep: Indiferent de domeniul companiei?

Adriana Record: Prioritatea campaniei este de a orienta companiile către industriile inovative. Franța are o tradiție importantă în turism, gastronomie, industriile creative, industria auto, digital, inteligența artificială. Evident că aici sunt nișele de oportunitate cele mai importante. Toate acestea cu o amprentă de tranziție verde, care este implicită.

Rep: Care ar fi principalele atuuri pentru care o companie românească ar investi în Franța?

Adriana Record: Aș spune că sunt trei motive pentru care o companie ar putea alege Franța. În primul rând sunt argumente de business legate de stimulentele pentru inovație, cercetare și dezvoltare pe care companiile le pot accesa atunci când aleg această destinație. Așa cum spuneam, aceste sectoare de valoare adăugată sunt un punct de atractivitate pentru că o companie românească care evoluează în Franța integrează un lanț de valoare care o proiectează pe o piață globală. Un al doilea argument pentru care o companie românească ar investi în Franța este că are deja un avantaj competitiv major în parteneriatul economic franco-român. Companiile românești, mai ales în domeniul industrial, au obișnuința de a fi lucrat deja cu companii franceze în ultimii 30 de ani și au căpătat experiență și competențe pe care astăzi le pot transforma în oportunități.

Rep: Care ar fi plusvaloarea pentru economia românească?

Adriana Record: Companiile românești care se dezvoltă pe plan internațional sunt mai inovative, mai eficiente, comunică mai bine și gestionează mai bine riscurile.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns