Boeing dă lovitura la Dubai

Via: rfi.ro

Compania aeriană din Dubai, care are în flotă doar avioane de cursă lungă, a comandat luni 55 de exemplare de 777-9 și 35 de 777-8, cele două versiuni ale 777X, cel mai mare avion din flota gigantului din Seattle.

Emirates a fost clientul lor încă de la lansarea modelului, în 2013, când a comandat nu mai puțin de 115 dintre aceste aeronave, care urmează să intre în serviciu în 2025, cu cinci ani întârziere.

,,Această comandă reprezintă o investiție majoră care demonstrează angajamentul Dubaiului față de viitorul aviației”, a declarat directorul general al Emirates, Ahmed ben Saeed Al Maktoum, în cadrul unei conferințe de presă.

Emirates, care are doar avioane pe distanțe lungi și operează jumătate din cele 251 de super-jumbo A380 produse la nivel mondial, are nevoie de această capacitate viitoare pentru a-și aproviziona centrul de legătură din Dubai, o punte între Europa, Asia și Africa.

Avioanele 777-9 ar trebui să fie livrate începând cu 2025, iar cele 777-8 începând cu 2030, potrivit Emirates, care a obținut un profit de 2,7 miliarde de dolari în prima jumătate a anului, cel mai mare din istoria sa.

Operatorul low-cost flydubai, de asemenea cu sediul în emirat, care în prezent operează doar aeronave pe distanțe medii, a anunțat o comandă pentru 30 de Boeing 787-9, la un preț de catalog de 8,8 miliarde de dolari.

Această aeronavă este ,,perfect adaptată nevoilor flydubai, care încearcă să deschidă rute cu rază mai lungă de acțiune și să crească capacitatea rețelei sale”, a declarat Stan Deal, șeful diviziei de avioane comerciale a Boeing, într-un comunicat de presă.

Royal Air Maroc și Royal Jordanien au comandat, de asemenea, patru 787-9 și, respectiv, două 787-9, potrivit Boeing.

Airbus rămâne discret

Această frenezie a achizițiilor de avioane jumbo ilustrează redresarea pieței avioanelor pe distanțe lungi, care începuse să scadă încă dinainte de criza sanitară și care a poi a fost torpilată de restricțiile de trafic din cauza Covid.

,,2023 pare să fie anul comenzilor de avioane mari”, a declarat entuziasmat Stan Deal într-un interviu acordat CNBC.

Pe o piață dominată de segmentul curselor medii cu Boeing 737 MAX și Airbus A320, Orientul Mijlociu este o excepție: din cele 3.420 de noi livrări de aeronave de care regiunea va avea nevoie în următorii 20 de ani, conform previziunilor Airbus, 47% vor fi avioane de tip wide-body, dublu față de alte regiuni.

Cu toate acestea, Boeing a deschis focul cu 737 MAX: compania aeriană germano-turcă SunExpress a plasat o comandă fermă pentru 45 de aeronave (5,5 miliarde de dolari la prețul de catalog). Comanda include opțiuni pentru alte 45 de aeronave.

Airbus, care a deschis ediția precedentă a salonului din 2021 cu un contract uriaș pentru 255 de avioane A321 cu culoar unic de la patru companii aeriene, a fost mult mai discret anul acesta.

Operatorul leton low-cost airBaltic a plasat o comandă pentru alte 30 de A220-300, cu drepturi de achiziție pentru alte 20 de aparate.

Pentru directorul său general Martin Gauss, ,,ziua de astăzi marchează o etapă importantă în istoria airBaltic în planul nostru de a opera, pentru prima dată, o flotă de 100 de aeronave până în 2030”.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns