După trei ani complicați, piața auto crește din nou. Prețurile ar trebui să scadă anul acesta (France24)

Via: rfi.ro

Livrările au crescut și comenzile sunt onorate, dar suntem încă departe de nivelurile de dinainte de Covid. Piața a rămas în general slabă în 2023, încetinită de inflație, în special spre sfârșitul anului.

Piața franceză, italiană și cea spaniolă au înregistrat creșteri de două cifre față de 2022, după cum a anunțat săptămâna trecută Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Piața din Germania a fost afectată de încetarea bruscă a bonusurilor de achiziție pentru mașinile electrice, dar a continuat să crească: 7,3% în 2023 față de anul precedent.

Mașinile hibride au fost principalele beneficiare ale redresării, cu peste 2,7 milioane de unități vândute (+29,5% în ritm anual), acaparând acum mai mult de un sfert din piață (25,8%).

Mașinile hibride au impulsionat și piața britanică, care și-a revenit cu 17,9% raportat la 2022, ajungând la 1,9 milioane de mașini noi vândute anul trecut.

dar mașinile hibride reîncărcabile, vehicule echipate cu un motor cu combustie internă și o mică baterie electrică care poate fi reîncărcată la un punct de încărcare, și-au văzut vânzările în scădere pentru prima dată, la 813.000 de unități (-7%), afectate de retragerea subvențiilor în mai multe țări.

Tesla și-a dublat vânzările

Mașinile electrice au continuat să avanseze (cu 37% față de anul trecut). Cu o cotă de piață de 14,6%, ele au depășit pentru prima dată pe un an întreg dieselul (13,6%), care continuă să scadă.

Mașinile alimentate cu baterii au reprezentat doar 9,1% din vânzări în 2021 și 1,9% în 2019.

Pionierul american al mașinilor electrice Tesla și-a văzut vânzările aproape dublate în Europa în 2023, în special datorită politicii de prețuri foarte agresivă. Cu 279.000 de mașini vândute și cu fabrica sa gigantică de lângă Berlin, a depășit producători istorici precum Volvo și Nissan.

SUV-ul său Model Y a depășit Dacia Sandero pentru a deveni cel mai bine vândut vehicul în Europa în 2023, o premieră pentru o mașină electrică, a anunțat producătorul.

Prețurile ar trebui să scadă anul acesta

În contextul în care vânzarea de mașini noi cu motor cu combustie internă va fi interzisă în Europa în 2035, toți producătorii auto și-au întărit gama de mașini hibride și electrice.

Anul 2024 ar trebui să fie marcat de o scădere generală a prețurilor și de apariția unor modele mai puțin costisitoare alimentate cu baterii, cum ar fi Citroën ë-C3 și noul Renault 5, cu un preț de aproximativ 25 000 de euro, precum și a unor modele ale concurenților chinezi, cum ar fi MG și BYD.

Potrivit secretarului general al ACEA, Sigrid de Vries, mașinile electrice ar putea ajunge la două milioane de unități și la o cotă de piață de 20% în 2024, cu o creștere suplimentară de 35-40% a vânzărilor.

Cu toate acestea, mașinile pe benzină nu au fost învinse: ele rămân lider de piață și au beneficiat și de revenirea vânzărilor în 2023 (+10,6% în ritm anual), în special în Italia, Germania, Franța și Belgia.

Acestea reprezintă 35,3% din vânzările europene, cu 3,7 milioane de unități.

Redresarea pieței europene a fost impulsionată de liderul său, grupul Volkswagen, cu 2,8 milioane de mașini vândute (+18% pe un an), și de grupul Renault, numărul trei la vânzări, cu 1,2 milioane de unități (+16,9%).

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns