Germania: După trei ani de ”euforie”, piața bicicletelor începe să scadă

Via: rfi.ro

Electrolyte, o companie care produce biciclete electrice personalizate în sudul Germaniei, privește cu nostalgie spre perioada pandemiei. Lipsa de componente a făcut ca timpul de așteptare pentru onorarea comenzilor să se extindă cu câteva luni, dar cererea a crescut atunci cu 50%!

Însă acele vremuri au trecut: “Tensiunile dintre Ucraina și Rusia au avut un impact important, iar, cu inflația, oamenii s-au gândit de două ori înainte de a-și cheltui banii”, spune Oliver Arlt, șeful de vânzări, pentru a explica scăderea vânzărilor cu 15% anul trecut.

Cerere în scădere, prețuri mai mici, relocalizări, chiar și falimente: “piața bicicletelor este în plină schimbare”, observă Burkhard Stork, președintele Federației germane a vehiculelor pe două roți (ZIV).

În Germania, care are cea mai mare piață de biciclete din Europa, și în țările învecinate, tot mai mulți oameni s-au îndrăgostit de biciclete după perioadele de izolare din cauza Covid-19. Astfel, majoritatea magazinelor au acumulat stocuri maxime, anticipând ca această tendință să continue.

Bătălia reducerilor

În condițiile în care cererea este în scădere, mulți profesioniști nu au altă soluție decât să reducă prețurile, cum ar fi producătorul elvețian de biciclete electrice Flyer: la Salonul de biciclete de la Stuttgart din ianuarie, unul dintre directorii săi a explicat că a fost nevoit să reducă prețurile cu 10-15% în ultimele șase luni.

Andreas Gutacker, care gestionează un magazin și un site de vânzări online a explicat la aceeași expoziție că și comercianții se confruntă cu presiunea reducerilor.

Site-ul folosește un program de “redus prețurile” care ajustează automat prețurile pentru a fi mai mici decât cele ale competitorilor. Algoritmul caută produse specifice și “scade automat prețul nostru”, explică el.

Reduceri de până la 20% pentru bicicletele electrice și chiar 30% pentru bicicletele tradiționale, explică el.

În primele cinci luni ale anului 2023, vânzările de biciclete clasice au scăzut cu 20% în Germania, iar cele de biciclete electrice cu 12% față de aceeași perioadă din 2022, potrivit federației ZIV.

Președintele său se așteaptă ca 2024 să fie un an “dificil”. Vor fi mai puține modele noi, deoarece companiile vor lăsa la vânzare pentru mai mult timp modelele care nu s-au vândut.

Creștere prea rapidă

Această conjunctură nefavorabilă deja face victime, cum ar fi marca germană Ghost Bikes, deținută de grupul olandez Accell-Group, care produce biciclete sport în Bavaria de mulți ani.

Invocând “contextul dificil al pieței”, grupul a anunțat că va reloca asamblarea bicicletelor Ghost în fabricile grupului din Ungaria și Turcia.

Cel mai răsunător faliment a fost cel din vara anului trecut al producătorului olandez Van Moof, ale cărui biciclete conectate cu aspect futurist făceau furori printre tinerii din mediul urban.

Modelul acestei noi mărci, care asocia achiziționarea unei biciclete de lux cu servicii digitale, “nu era încă profitabil”, spune domnul Stork. “Când a izbucnit criza, băncile nu au mai oferit sprijin financiar”, adaugă el.

O altă veste neplăcută pentru industrie a fost falimentul grupului german Internetstores, unul dintre liderii vânzărilor de biciclete online, care a fost afectat de colapsul companiei-mamă, gigantul austriac al imobiliarelor Signa.

În spatele Internetstores, se află importante magazine online precum Fahrrad.de, Bikester sau Probikeshop, liderul francez în comerțul online cu biciclete.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns