Optimism pe toată linia înainte de Paște: producători, vânzători, consumatori. Dar urmează 2025, care ar putea aduce taxe mai multe...

Via: hotnews.ro

Atmosfera pascală pare să se fi transferat și în așteptările oamenilor de afaceri români dar și în rândul consumatorilor. Toată lumea speră că le va fi mai bine.

Portofel cu baniFoto: GRAZVYDAS J / Panthermedia / Profimedia

În cadrul anchetei de conjunctură din luna aprilie 2024, managerii din industria prelucrătoare previzionează pentru următoarele trei luni, creștere moderată a volumului producţiei (sold conjunctural +12%), stabilitate a numărului de salariaţi dar și o creștere moderată a preţurilor produselor industriale, a transmis luni Statistica.

În construcţii, activitatea va înregistra pentru următoarele trei luni creștere a volumului producţiei, o creștere moderată a numărului de salariaţi și o scumpire a lucrărilor de construcţii.

În sectorul comerţ cu amănuntul managerii au estimat pentru următoarele trei luni, tendinţă de creștere a activităţii economice, volumul comenzilor adresate furnizorilor urmând să crească, așteptările fiind ca și prețurile din comerț să crească, mai arată INS.

De asemenea, conform estimărilor din luna aprilie 2024, cererea de servicii (cifra de afaceri) va înregistra creștere moderată în următoarele trei luni, iar preţurile de vânzare sau de facturare ale prestaţiilor vor avea tendinţă de creștere moderată (sold conjunctural +12%).

Încrederea consumatorilor a crescut în aprilie la -13,5 de la -15,5 în luna precedentă, cu îmbunătățiri atât pentru situația financiară trecută, cât și pentru cea viitoare, o situație economică generală mai bună și așteptări ușor mai bune privind o achiziție majoră în următoarele 12 luni, arată BCR într-un raport transmis luni investitorilor.

Încrederea consumatorilor a atins cel mai scăzut punct din ultimii 5 ani în iunie 2022, fiind afectată în mod semnificativ de izbucnirea războiului din Ucraina și de debutul unui mediu inflaționist ridicat, iar până la jumătatea anului 2023 acest lucru s-a disipat, iar în prezent încrederea pare să fi revenit la valorile pre-pandemice.

Media din primăvara acestui an a indicatorului de încredere a consumatorilor se situează peste cea din iarnă, susținând redresarea consumului privat în 2024. Tn toate domeniile economiei sentimentul consumatorilor a crescut, confirmând optimismul cu privire la viitor.

Oamenii ar trebui să se pregătească însă pentru un an 2025 cu taxe mai multe și mai mari.

De ce vom vedea o creștere a taxelor din 2025

„Depinde cine câștigă alegerile. Trebuie să fie foarte clar: măsurile fiscale vor servi și electoratul pe care îl au cei care vor fi la putere. Ideea a două cote de impozit pe venit are o explicație. Toată lumea spune că la ora actuală este o impozitare excesivă a muncii și foarte ușoară a capitalului”, a declarat Ionuț Simion, partener PwC România.

La ora actuală România are un deficit bugetar de peste 5% din PIB.

„Ca să intre în ținta de deficit bugetar de 3%, trebuie să crească gradul de colectare, să aibă mai multe venituri cu 2%. 1% din PIB înseamnă 3 miliarde (euro). 2% înseamnă 6 miliarde. Înmulțit cu 5 (lei/euro n.r.), Statul Român are nevoie de 30 miliarde de lei în plus față de veniturile bugetare pe care le-ar avea.

Citește articolul pe hotnews.ro

Lasă un răspuns