Permisul pentru categoria B, valabil de acum și pentru motociclete mai mici de 125 cmc (interviu)

Via: rfi.ro

Publicitate

Citiți continuarea

Instructorul de conducere defensivă, campionul național de raliu Valentin Porcișteanu spune la RFI că pregatirea de 10 ore necesară pentru a putea conduce aceste motociclete în baza permisului categoria B este insuficientă în condițiile în care în România nu avem o cultura moto avansată ca în alte țări iar șoferii nu sunt atenti la motociclisti in trafic:

“Dacă vorbim de pregătire, e un subiect delicat, și aici sunt multe de spus. Din păcate, mulți șoferi nu sunt pregătiți nici măcar pentru categoria B în întregime, d-apoi să mai meargă și pe două roți, unde mai e nevoie de niște skill-uri suplimentare. Și nu cred că e suficient doar să știi să mergi pe bicicletă, să ții echilibru. Mai mult de atât, dacă ne uităm puțin la școlarizarea categoriei A versus categoria B, observăm că acolo există un poligon. Pe vremuri exista poligon și la categoria B. Acum nu mai există acel poligon pentru categoria B, dar totuși la motoare s-a păstrat. Și chiar dacă poate e prea puțin sau ar trebui mai o pregătire mult mai intensă, măcar există totuși o pregătire pentru categoria A. Deci, cred că mulți șoferi nu sunt neapărat pregătiți să facă pasul acesta, să meargă direct pe două roți, dar cred că e nevoie de o cultură. Dacă ne uităm în alte țări, precum Italia sau Grecia, unde vedem foarte multe scutere de tot felul, mai mari, mai mici și oamenii se deplasează extraordinar de bine și de repede cu ele, știu toți exact ce să facă, nu se lovesc, știu pe unde se bagă, pe unde se strecoară. La noi e problematic aici, pentru că mulți șoferi nu văd mașini, nu sunt atenți la mașinile din jurul lor, d-apoi la la scutere sau la motociclete. Și știm că motocicliștii, în general, chiar au o problemă cu civilizația șoferilor de categorie B, care nu sunt pregătiți să fie atât de de aproape de motocicliști sau de scutere din trafic.”

Reporter: Până acum, șoferii puteau conduce scutere cu o capacitate cilindrică de cel mult 50 de centimetri cubi, fără să treacă pe la școala de șoferi. Pentru a conduce aceste motociclete de 125 de centimetri cubi, este obligatoriu ca șoferii, cum am spus, să aibă vârsta de 24 de ani, să dețină permis categoria B de cel puțin 3 ani și să facă 10 ore de pregătire pe două roți în cadrul unei școli autorizate. Considerați că sunt suficiente cele 10 ore de pregătire pe două roți necesare pentru a putea conduce aceste motociclete sub 125 cmc?

Valentin Porcișteanu: “Vorba aia, e mai mult decât nimic. Dar cred că ar trebui un pic mai mult. În mare, criteriile nu sunt foarte permisive, adică nu e ca și cum astăzi ai luat permisul și gata, de mâine poți să faci ce vrei, te urci pe scuter și mergi din prima. Totuși, cred că ar fi trebuit să fie separat. Adică hai să lăsăm două roți cu două roți și patru cu patru.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns