Televizorul viitorului va fi… transparent: ”Invizibil atunci când e stins”

Via: rfi.ro

“Ce-ați zice de un ecran care să vă ofere mai mult spațiu? Întrebarea a fost lansată la Salonul internațional de tehnologie CES de la Las vegas de un reprezentant LG în timpul prezentării de luni a modelului Signature OLED T, care ar urma să fie lansat în cursul acestui an.

Noul ecran, prezentat cu mare fast, este “practic invizibil atunci când este stins”, potrivit companiei, și poate astfel să se integreze perfect în decorul camerei în care este amplasat.

Similar unei cutii dreptunghiulare transparente, acest televizor furnizează imagini de înaltă definiție odată ce este pornit.

Reglând nivelul de transparență, este posibilă proiectarea imaginilor ambientale realiste – flăcări, pești care înoată etc. – transformând televizorul într-un element decorativ autonom.

Tehnologia televizoarelor transparente nu este tocmai nouă, dar până acum companiile au avut dificultăți în a-i convinge pe consumatori de avantajele sale, din cauza prețului ridicat.

La rândul său, Samsung a prezentat propriul ecran, de asemenea transparent ca sticla, dar echipat cu diode emițătoare de lumină (LED) pentru imagini de înaltă definiție.

© Brendan Smialowski / AFP

“LED-urile transparente sunt menite să redefinească experiențele vizuale, făcând ca granița dintre conținut și realitate să fie practic imposibil de distins”, notează Samsung într-un comunicat de presă.

Ecranele de mari dimensiuni sunt de mult timp vedetele CES, un eveniment anual cheie pentru acest sector.

La rândul său, gigantul chinez din domeniul electronicelor TCL a prezentat o serie de modele mai convenționale, inclusiv un televizor “maxi-size” de 115 inci (diagonală de 292 de centimetri).

“Pe și dincolo de ecran”

Deloc surprinzător, tema inteligenței artificiale (AI) a dominat CES în acest an, toți marii producători de televizoare prezenți punând-o în evidență, progresele fiind posibile datorită cipurilor electronice încorporate în ecrane.

“Acum, că trăim într-o eră intens conectată, nu mai putem vorbi doar despre facilitarea unor experiențe vizuale de calitate “, subliniază SW Yong, șeful Samsung Electronics, într-un comunicat. “Display-urile ar trebui să ne îmbunătățească viața atât pe ecran, cât și în afara lui”.

Giganții industriei au prezentat AI ca fiind o modalitate de îmbunătățire a imaginii, de exemplu prin convertirea instantanee a unui film clasic vechi într-un format modernizat, ca și cum ar fi fost restaurat, sau integrând preferințele telespectatorilor în recomandările de programe.

Inteligența artificială este, de asemenea, utilizată pentru a îmbunătăți capacitățile jocurilor video, iar fanii așteaptă cu nerăbdare o experiență din ce în ce mai avansată.

Cea mai recentă gamă de televizoare Hisense include dispozitive dotate cu IA care recunosc conținutul de pe ecran și se ajustează în timp real pentru a îmbunătăți claritatea imaginii și efectul de imersiune.

“Costă cât o casă”

Potrivit lui SW Yong, IA integrată în televizoarele Samsung este concepută ca un punct de control pentru toate dispozitivele conectate din întreaga locuință.

“Vom vedea televizoarele devenind centrul de comandă al casei, dincolo de simpla difuzare a programelor de divertisment”, asigură Jessica Boothe, director de cercetare la Consumer Technology Association, care organizează CES.

Pentru directorul general al LG, William Cho, lumea se află într-un “moment de cotitură istorică” datorită inteligenței artificiale, o transformare pe care dorește să o abordeze, exploatând datele colectate de senzorii a sute de milioane de dispozitive conectate utilizate în întreaga lume pentru a detecta modele de comportament și a furniza informații, explică el.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns