Vânzările Dacia continuă să crească la nivel mondial. Grupul Renault revine pe profit

Via: rfi.ro

Renault a revenit pe profit în primeleşase luni ale acestui an, cu un rezultat net de 2,12 miliarde de euro, după ce în prima jumătate a anului trecut a înregistrat pierderi de 1,68 miliarde de euro.

Vânzările grupului Renault la nivel mondial au atins 1,134 milioane vehicule în primul semestru al anului 2023, cu 13% mai mult încomparaţie cu S1 2022. Vânzările mărcii Renault la nivel mondial au ajuns la peste 772.000 deunităţi, încreştere cu 12%faţă de semestrul 1 al anului 2022.

Dacia a înregistrat vânzări încreştere cu 24%, ajungând la peste 345.000 deunităţi la nivel mondial. În Europa, vânzările Dacia au crescut cu 30%, până la 301.000 deunităţi, datorită succesului de care s-a bucurat gama sa. DaciaSandero rămâne cel mai bine vândut model cătreclienţii persoane fizice din Europa. Dacia urcă pe locul 2 al podiumului european pe segmentul de retail.

“Renault Group a atins operformanţă record în prima jumătate a anului 2023, atât în ceea cepriveşte profitabilitatea, câtşi generarea de numerar. Aceste rezultate suntconsecinţa eforturilor noastre continue de a reduce costurile pe perioada ultimilor 3 anişi a strategiei noastre concentrate pe valoare, combinată cu primele beneficii ale unei ofensive de produse fără precedent. Bazele noastre nu au fost niciodată la fel de solideşi robuste.

Înacelaşi timp, implementăm cu o viteză incredibilă proiectele noastre strategice care transformă Grupul în profunzime: am finalizat deja desprindereaHorseşi am semnat un acord de joint-venture cuGeely pentru a danaştere unui campion mondial al motoarelor cu emisii reduse. În conformitate cu planul nostru, separarea Ampere va fi încheiată în a doua jumătate a acestui an”, a declarat Luca deMeo, CEO Renault Group.

Jogger, un produs cheie

Renault a mai anunţat joi că primul vehicul hibrid din gama Dacia, modelul Dacia JoggerHybrid 140 CP, reprezintă deja mai mult de 25% din mixul de comenzi, în ciuda constrângerilor de componente. Jogger este un produs cheie pentru a atrage noi profiluri de clienţi, iar versiunea sa hibridă susţine strategia de electrificare treptată a Dacia. De asemenea, modelul Dacia Spring (100% electrică) a înregistrat peste 27.000 de vânzări în Europa în semestrul I 2023. A fost din nou pe podiumul vehiculelor electrice pe piaţa de retail din Europa în primul semestru.

Beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şiMobilize, şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări, cu peste 111.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns