14% din minorii de 10-17 ani admit că practică jocuri de noroc pe bani. “Salvați Copiii” solicită deblocarea de urgență...

Via: rfi.ro

Conform sondajului online, realizat de Organizația Salvați Copiii România:

7 din 10 copii spun că au văzut publicitate stradală la jocurile de noroc4 din 10 copii spun că au un prieten care joacă pe bani1 din 10 copii are un membru al familiei care joacă jocuri de noroc pe baniBăieții raportează o implicare mai mare în jocurile de noroc pe bani în comparație cu fetele (22% vs. 9%).Copiii cu vârsta de 14 ani și peste au o frecvență semnificativ mai mare de practicare a jocurilor de noroc comparativ cu cei mai tineri (18% vs. 6%).Copiii din mediul rural sunt mai predispuși la jocurile de noroc pe bani în comparație cu cei din mediul urban (17% vs. 13%).

„Dependenţa de jocuri de noroc la copii este o problemă complexă, cu cauze multiple. Expunerea la publicitatea la jocurile de noroc, care creează iluzia că banii se pot obține în mod facil, presiunea socială din partea prietenilor şi a familiei, dar şi lipsa de cunoștințe despre riscurile jocurilor de noroc sunt factori care pot contribui la apariţia acestei dependenţe. Mai mult, odată intrat într-o agenție de jocuri de noroc, tot mediul este creat ca să joci cât mai mult și ca să revii: lipsa luminii naturale, pentru activarea anumitor neurostimulatori, recompense dulci gratuite, care activează o anumită zonă din creier care te face să te simți bine, mirosurile, totul creează o atmosferă de transă în care raționalul nu are putere”, a declarat dr. Emilian Voiculescu, membru al Federației Române de Psihoterapie și al Asociației Române de Psihoterapie Psihanalitică.

Potrivit Organizației Salvați Copiii România:

În intervalul noiembrie 2022 – octombrie 2023, s-au difuzat 470.970 de spoturi TV, totalizând 2.377 de ore, echivalentul a 99 de zile continue de difuzare.Publicitatea OOH (Out Door Advertising) a inclus 2.770 de mesh-uri.Publicitatea DOOH (Digital Out of Home): reclamele DOOH au avut o expunere de 110.639 de ore, în creștere față de perioada anterioară, realizată pe 4.869 de platforme.Publicitatea Digitală a atins 387,5 milioane de spoturi, comparativ cu 203,9 milioane în anul precedent, cu 31 de milioane de spoturi pe Facebook, 60,5 milioane pe YouTube, iar restul pe canale locale de difuzare.

“Organizația Salvați Copiii România are mai multe solicitări: de a se stabili aceste săli de jocuri de noroc la o distanță de cel puțin 300 de metri față de școli, vrem să se reglementeze publicitatea astfel încât să protejeze copiii, să nu se mai dea voie să se promozeveze outdoor-urile, reclamele prin influenceri, plasarea de informații în emisiuni de prime-time, și vrem să se aplice legile în vigoare, astfel încât copiii sub 18 ani să nu mai aibă acces în agențiile de jocuri sau pariuri.”, a explicat pentru RFI, Gabriela Alexandrescu, președinta Organizației Salvați Copiii România.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns