Aeroportul din Timișoara: curse tot mai puține, dar terminal nou, de 37 milioane de euro

Via: rfi.ro

Compania maghiară de low cost care operează aici a decis ca, din ianuarie 2024, să oprească la sol nu mai puțin de opt curse externe. Asta, după ce din noiembrie 2023, a renunțat și la ruta Veneția – Treviso.

Practic, anunță cei de la boardingpass.ro, din ianuarie până în martie, de la Timișoara nu se va mai putea zbura spre Bari, Bologna, Frankfurt Kahn, Baden-Baden, Memmingen, Roma, Madrid și Valencia. În același interval, cursele spre Londra, Barcelona, Paris Beauvais, Dortmund, Charleroi și Milano vor avea frecvența redusă.

E o lovitură grea pentru Aeroportul Internațional Timișoara, care are oricum puține curse. Directorul aeroportului, Daniel Stamatovici, afirmă că urmează să mai poarte discuții cu reprezentanții companiei aeriene și că situația nu e singulară: „O să merg vineri la ei pentru o discuție. Nu numai în Timișoara, în toată țara vor să reducă cursele care nu sunt profitabile. Sunt la limită și ei, dar o să vedem după ziua de vineri”.

Stamatovici spune că e în discuții pentru o revenire și cu cealaltă mare companie low cost, care a renunțat, în 2023, și la ultimul zbor pe care îl mai opera pe Timișoara, cel spre București.

Între timp, la Timișoara se lucrează intens la finalizarea noului terminal de plecări externe, programată pentru luna decembrie. Terminalul va avea 12.000 mp, șase filtre de securitate, 18 ghișee check-in și șase porți de scanare automată a documentelor. Totul costă în jur de 187 milioane de lei, peste jumătate din bani fonduri nerambursabile, prin programul POIM 2014-2020. Terminalul ar urma să fie dat în funcțiune în aprilie 2024, pentru că mai trebuie cumpărate dotările. Din 2021, aeroportul Timișoara are și un terminal nou de sosiri externe, care a costat peste 30 de milioane de lei. Acesta are 4.300 de metri pătrați, zece puncte de control al documentelor și trei puncte de control vamal.

Cele două structuri sunt proiectate să gestioneze un flux de trei milioane de pasageri pe an. La cum arată lucrurile însă, o astfel de cifră e o utopie. L-am întrebat pe Daniel Stamatovici dacă e optimist în ceea ce privește viitorul aeroportului timișorean și dacă se aștepta la atât de mult curse suspendate. „Nu, nu foarte. E o criză care urmează la nivel mondial, se va manifesta peste tot, cu siguranță va fi o reorgnizare pe toate palierele în lumea aviației. Cu siguranță, dar o să vedem cum vom trece peste (…) Nu chiar așa, dar mă așteptam la o reorganizare a spațiului”, a venit răspunsul.

Aeroportul Internațional Timișoara este în subordinea Ministerului Transporturilor și, deși au existat încercări ale administrației locale și județene de a-l prelua, acestea nu s-au finalizat cu succes. Între timp, pentru că, deși li se tot promit rute interesante, inclusiv Istanbul și Dubai, timișorenii s-au învățat să-și caute zborurile din Budapesta și, mai nou, din Belgrad, pentru că sunt incomparabil mai multe destinații.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns