Brașov, o „caricatură” de aeroport

Via: rfi.ro

Bineînțeles, se poate spune că Romatsa își calibrează programul după orarul curselor din aeroport. Doar că imediat după inaugurarea aeroportului a apărut informația că două curse care au venit din Germania cu destinația Brașov, după ora 7 seara, au aterizat la București și călătorii au fost transportați cu autocarul până la Brașov.

Cel mai ciudat este că directorul aeroportului din Brașov „s-a spălat pe mâini” în fața acestei situații bizare declarând că firma de transport aerian trebuie să își facă programul în funcție de cel al angajaților de la Romatsa. Interesant. De ce nu invers? Romatsa să își modeleze programul în funcție de cursele aeriene care vin pe aeroportul din Brașov.

Toată opinia publică românească a salutat inaugurarea aeroportului din Brașov remarcând că este primul aeroport construit, în ultimii 33 de ani, în România. Să admitem că programul redus de funcționare, de la 7 dimineața la 7 seara, va fi valabil până când vor începe să zboare mai multe linii aeriene.

Dar, începutul nu este deloc promițător. Mai exact, o singură companie aeriană, practic necunoscută pentru public, efectuează curse în mod constant de pe aeroportul din orașul de la poalele Tâmpei. Ar urma ca din această vară alte două companii aeriene să devină operatori în Brașov.

Până atunci, însă, între singura linie aeriană care zboară constant din Brașov și Romatsa a apărut un nou scandal. Compania aeriană acuză controlorii de trafic că au pus în pericol pasagerii unei curse care venea de la Madrid și trebuia să ajungă, după aterizarea la Brașov, în București. Tema este mai amplă, dar acuzația referitoare la punerea în pericol a siguranței zborului este gravă.

În acest context, aproape că nici nu mai contează că întârzierea cu care a venit cursa de Madrid, din cauze obiective ce țin de fenomenele meteo din acea zi, a pus sub semnul întrebării dacă zborul respectiv va mai putea fi efectuat către București. De ce? Aceeași problemă și anume la Brașov, la ora 19:00, controlul traficului „se închide” și angajații statului pleacă liniștiți acasă.

La fel de adevărat este că reprezentanții Romatsa au răspuns acuzațiilor venite de la conducerea companiei aeriene. Conducerea Romatsa a făcut o serie de trimiteri la legislația europeană de profil și a ținut să precizeze că siguranța pasagerilor nu a fost pusă în pericol.

Desigur, cazul este cât se poate de tehnic și este imposibil ca un nespecialist să dea dreptate unei părți sau alteia. Însă, câteva lucruri se pot deduce. În primul rând, este inadmisibil non-combatul conducerii aeroportului. Aceasta ar trebui să ia decizii și să arbitreze conflictul, pentru că în caz contrar există riscul ca aeroportul din Brașov să își piardă foarte rapid credibilitatea în fața călătorilor și companiilor implicate în industria aviatică.

Din acest punct de vedere, actualul ministru al dezvoltării, fostul președinte al Consiliului Județean Brașov, omul de numele căruia s-a legat acest proiect, Adrian Veștea, ar trebui să intervină, pentru că știe cel mai bine ce a lăsat la aeroportul din Brașov.

În al doilea rând, startul pe care l-a luat aeroportul pune sub semnul întrebării oportunitatea construirii și funcționării acestei infrastructuri.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns