O întrerupere a serviciilor de telecomunicații a pus în dificultate milioane de australieni

Via: rfi.ro

Peste 10 milioane de australieni au întâmpinat probleme cu internetul și cu serviciile de telefonie miercuri, după ce întreruperi inexplicabile au afectat una dintre cele mai mari companii de telecomunicații din țară, potrivit AFP via RFI.

Eroarea misterioasă a stricat sistemele de plată electronice a perturbat liniile telefonice folosite de ambulanțe și poliție și a oprit, pentru scurt timp, trenurile orei de vârf din orașul sudic, Melbourne.

Optus, o filială a companiei de telecomunicații din Singapore, Singtel, a afirmat că a refăcut serviciile miercuri seara – dar nu a reușit să identifice ce cauzase eroarea.

O ,,întrerupere tehnică a rețelei”, detectată în jurul orei 4:05 dimineața la Sydney, a întrerupt accesul clienților la servicii, a declarat directorul executiv al Optus, Kelly Bayer Rosmarin, pentru postul național ABC.

,,Ne pare rău că s-a întâmplat așa ceva și mă bucur să anunț că serviciile sunt acum restabilite,” a spus ea.

De asemenea, a descris întreruperea ca fiind ,,o întâmplare foarte rară”. ,,Nu putem oferi mai multe informații până când nu realizăm o analiză completă și detaliată a cauzei principale,” a afirmat.

Patronul Optus a declarat că nu a existat un ,,indiciu” care să arate că problemele erau cauzate de hackeri.

Cu puțin peste un an în urmă, datele personale a peste un milion de clienți Optus au fost furate în urma unui atac cibernetic.

O serie de organizații și întreprinderi au confirmat că legăturile fuseseră restabilite, printre care și Departamentul Federal al Educației, Spitalul Royal Melbourne și Banca Commonwealth din Australia.

Optus, a doua companie de telecomunicații ca și mărime din Australia, care are peste 10 milioane de clienți, se străduise pe tot parcursul zilei să refacă sistemele.

,,Rușine absolută”

Zeci de spitale nu au putut primi apeluri telefonice în timpul întreruperii, iar telefoanele fixe din rețeaua Optus nu au putut suna serviciile de urgență.

Lina de urgență pentru intoxicații din Noul Wales de Sud a fost afectată și ea.

Și în Melbourne a fost haos la orele de vârf ale dimineții, după ce ceea oficialii au descris ca fiind ,,o întrerupere a comunicațiilor”, a perturbat serviciile feroviare.

Ministrul australian al Telecomunicațiilor, Michelle Rowland, a declarat că întreruperea fusese cauzată de o ,,greșeală gravă” într-o zonă ,,esențială” a rețelei companiei.

,,Ceea ce știm cu siguranță este că această greșeală este gravă. S-a realizat în profunzimea rețelei,” le-a spus reporterilor.

,,Are consecințe serioase în ceea ce privește serviciile de internet și de telefonie mobilă și fixă pentru clienții Optus.

,,Clienții sunt în mod clar frustrați din această cauză, iar Optus ar trebui să răspundă în consecință.”

Sindicatul australian al angajaților din domeniul comunicațiilor a numit întreruperea o ,,rușine absolută” și a asociat-o cu pierderile de personal din cadrul companiei.

,,Împrumută un telefon”

Mark Gregory, cercetător la Institutul Royal Melbourne, a declarat că perturbările demonstrau că există probleme fundamentale în domeniul rețelelor de telecomunicații din Australia.

,,Întreruperile legate de un singur punct al defecțiunii au avut loc prea des în ultimele decenii și este timpul ca guvernul să intervină pentru a obliga industria de telecomunicații să construiască redundanță în rețele și sisteme,” a afirmat acesta.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns