O nouă speranță pentru iubitorii de viniluri: magazinul HMV din Oxford Street s-a redeschis

Via: rfi.ro

Magazinul distribuitorului de discuri, care și-a deschis primul magazin pe Oxford Street în 1921, a fost înlocuit în 2019 de un magazin de dulciuri, spre disperarea londonezilor și a fanilor muzicii deopotrivă.

Dar vineri, logo-ul companiei britanice – un câine care ascultă vocea stăpânului său decedat la un gramofon, de unde și numele ,,His Master’s Voice” (HMV) – a revenit la locul său din Oxford Street nr 363.

Lucrarea pictorului francez Francis Barraud (1856-1924), care l-a pictat pe câinele fratelui său ascultând curios un gramofon, în iarna anului 1898, a devenit sigla companiei britanice His Master’s Voice, în 1900 Foto: Wikimedia Commons

Magazinul a fost inaugurat de trupa britanică Madness, celebră în anii 1980 cu hiturile lor ska, în prezența proprietarului Doug Putman și a câinelui său Ollie, care seamănă leit cu câinele din logo.

El a salutat evenimentul ca fiind un ,,moment extraordinar”, care arată ,,direcția pozitivă a lucrurilor”. ,,Este vorba despre echilibru”, a spus el, încântat că magazinul de discuri a revenit la locul său de drept printre magazinele de dulciuri și suveniruri care împânzesc acum Oxford Street.

Noul magazin va ,,reflecta evoluția conceptului comercial al HMV”, cu spațiu pentru spectacole live și autografe, precum și ,,o gamă largă de produse de cultură pop”, potrivit grupului.

Este ,,exact ceea ce ne dorim să fie Oxford Street: o experiență dincolo de comerțul tradițional”, a declarat Geoff Barraclough pentru AFP, membru al consiliului orașului Westminster, salutând redeschiderea.

Magazinul HMV de pe Oxford Street a intrat în istoria muzicii în 1962, când Brian Epstein, managerul trupei Beatles, a adus o copie a casetei lor demo, remarcată de producătorii de la EMI, casa de discuri care deținea HMV la acea vreme, ajutând trupa să obțină un contract de înregistrare.

De atunci, emblematica casă de discuri s-a confruntat cu dificultăți financiare persistente, pe fondul unei piețe discografice în scădere din cauza concurenței muzicii online. HMV a cerut falimentul la sfârșitul anului 2018, după un prim faliment în 2013.

Omul de afaceri canadian Doug Putman, proprietarul grupului de magazine de discuri Sunrise, a cumpărat HMV pentru o sumă nedeclarată, dar a fost nevoit să închidă 27 de puncte de vânzare, inclusiv cel iconic, situat în inima Londrei.

Patru ani mai târziu, grupul a reușit să revină pe profit și a anunțat în aprilie că se va întoarce la sediul său din Oxford Street ,,la cererea publicului”, înainte de Crăciun.

Efervescența care revine…

La fel ca mulți britanici, Dave Jacobs, în vârstă de 60 de ani, un montator de schele din capitală, are amintiri plăcute din zilele în care putea căuta și cumpăra muzică din acest magazin.

E încântat că numeroasele magazine de dulciuri, care, în opinia sa, dădeau un aspect ,,vulgar” pe Oxford Street, încep să dispară din peisaj.

În ultimii ani, principala arteră comercială a capitalei britanice și-a schimbat înfățișarea, suferind închiderea unor mari magazine precum Debenhams și House of Fraser, odată cu apariția a zeci de magazine de dulciuri și suveniruri în timpul pandemiei Covid-19.

Mult mai puțin prestigioase, aceste magazine sunt acuzate de autoritățile locale de practici comerciale dubioase, la care se adaugă taxe comerciale neplătite de milioane de lire sterline.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns