Producătorul chinez BYD depășește în premieră Tesla la livrările de vehicule electrice

Via: rfi.ro

Producătorul american a anunțat săptămâna trecută că a livrat 484.507 vehicule electrice în ultimul trimestru din 2023, ceea ce îl plasează pentru prima dată pe locul al doilea, după BYD.

BYD (“Build Your Dreams”) este una dintre cele mai importante mărci de vehicule electrice din China. Grupul a încetat producția de mașini cu motoare cu ardere internă în 2022 pentru a se concentra pe modelele hibride și electrice.

Acesta a livrat 526.409 vehicule electrice între octombrie și decembrie 2023, potrivit calculelor efectuate de AFP pe baza datelor publicate în comunicatele de presă emise de grupul chinez.

Contactată de AFP să comenteze pe această temă, Tesla nu a răspuns imediat.

Cu toate acestea, pe ansamblul anului, grupul american și-a păstrat prima poziție, cu 1,81 milioane de vehicule livrate în întreaga lume (+38% în ritm anual), în timp ce BYD a livrat 1,57 milioane de vehicule proprietarilor săi (+73%).

Conform analiștilor de la FactSet, se estimează că Tesla va livra 2,1 milioane de vehicule în 2024.

“BYD se află într-o poziție avantajoasă din punct de vedere structural, deoarece o parte semnificativă a expansiunii sale beneficiază de sprijinul puternic al guvernului chinez pentru vehiculele electrice, a declarat Neil Saunders, directorul Globaldata, pentru AFP.

“Acest lucru contribuie la stimularea cererii interne, care, la rândul său, consolidează poziția BYD pe piața de export”, a adăugat el.

În opinia sa, Tesla “rămâne un jucător important pe piața vehiculelor electrice”, dar grupul “se va confrunta anul acesta cu o concurență mult mai mare din partea Chinei”.

Analiștii de la CFRA Research se așteaptă ca Tesla să beneficieze de o scădere a costurilor per unitate, inclusiv datorită prețului mai scăzut al bateriilor și “lanțului de producție în masă promis de mult timp, care va fi introdus în acest an”.

“Credem, de asemenea, că Tesla va beneficia de dificultățile companiilor nou înființate și de reducerile de personal aplicate de producătorili auto tradiționali”, au adăugat aceștia.

Tesla avertizase pe 2 octombrie că volumele sale de producție și de livrare au fost afectate în trimestrul al treilea de operațiunile de întreținere planificate.

Cybertruck pe șosele

Dar închiderea fabricii sale americane din Austin și a celei din Shanghai a durat mai mult decât se aștepta.

Cu ocazia prezentării rezultatelor sale pentru al treilea trimestru, la 18 octombrie, Tesla indicase că dorește să crească producția “cât mai repede posibil”.

La sfârșitul lunii noiembrie, grupul a început livrările mult-așteptatului său Cybertruck, un pick-up electric cu un stil futurist care fusese prezentat în noiembrie 2019.

“Cred că este cel mai bun produs al nostru de până acum”, a exclamat șeful Tesla, Elon Musk, în momentul în care a predat primele pick-up-uri proprietarilor lor, pe 30 noiembrie.

Este “cel mai excepțional obiect de pe șosea”. Viitorul va arăta în sfârșit ca viitorul”, a adăugat el.

Conform lui, lista de comenzi depășise deja un milion de exemplare, iar producția ar trebui să atingă 250.000 de camionete în 2025.

Nu au fost furnizate detalii despre acest vehicul în datele publicate marți.

Între octombrie și decembrie, Tesla a produs 494.989 de vehicule, ceea ce duce totalul pe întregul an la 1.845.985 de vehicule (+35%).

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns